Заявете пробно шофиране Свържете се с нас Ценови листи Конфигуратор Резервирайте сервиз онлайн

Рали Дакар: Състезание за най-подготвените

Toyota завоюва второ място в генералното и Короната в клас "заводски"

След крайно изтощителни 14 състезателни дни и над 9,000 км през мъчителни етапи, Рали Дакар 2015 приключи, отбелязвайки края на впечатляващите две състезателни седмици за екипите на Toyota. Три Hilux финишираха в Топ 10, а в категория "Серийни автомобили" Toyota окупира подиума.

В 37-то издание на ралито, Южноафриканския състезател на Imperial Toyota Team Жиниел де Вилерс и навигаторът му Дирк вон Зитцевитц се доближиха максимално до завоюване на мечтаната победа с изключително каране от самото начало, но малко не им достигна и останаха втори след победителя от 2011 година Насър Ал-Атия от Qatar Rally Team Mini.

В категория "Серийни автомобили", пилотът на Team Land Cruiser и четирикратен победител в Дакар Джун Митсуаши осигури още една победа, следван от Никола Гибон на втора позиция и Алехандро Якопини, който оформи впечатляващия требъл за Toyota, финиширайки на трета позиция с Toyota SW4 Fortuner.

Фал старт

Тазгодишният "Гранд Старт" се състоя пред Президентския дворец в Буенос Айрес и докато състезателите се представяха на стартовата рампа, атмосферата осезаемо се нажежаваше от мислите на състезатели и публика за това какво предстои на следващия ден.

/

След бърз преход до Вила Карлос Пас, Етап 1 включваше кратък 170-километров SS (Специален етап), който водещите отбори съкратиха на средно 140 км , минавайки по черни пътища. Организаторите бяха предвидили няколко остри завоя, които да "ободрят" невнимателните.

Де Вилерс премина етапа без инциденти и пресече финалната линия на 50 секунди зад лидера. По-късно той каза: "Усещам, че Hilux-ът е много конкурентен." В категория "серийни автомобили" Team Land Cruiser с Land Cruiser V8 200 направиха чудесен старт и заеха първо и второ място.

Вторият ден предложи по-дълъг специален етап: Трудни и много технични 518 км през извиващи се планински пътища, често изцяло покрити от завихрен пясък. Тези условия определено изискваха максимална концентрация от страна на екипажите.

/

Съотборникъм на Де Вилерс в Imperial Toyota Team - Лийрой Поултър, зададе добро темпо в началото, но малка грешка го изпрати извън трасето, в резултат на което счупи амортисьор. Инцидентът го запрати на далечното 12 място. Постоянството на Де Вилерс го задържа на втората позиция, а веднага след него се нареди състезателят на Overdrive Toyota Team Бернар тен Бринке.

Двойката на Team Land Cruiser премина трасето необезпокоявано и повтори успеха от първия ден, като окупира първо и второ място в категорията.

По-краткия Трети етап, който пресича реки и долини, засипани с големи и остри камъни, представляваше шанс за Де Вилерс да атакува. Въпреки че водеше състезанието до средата на етапа, надеждите за наваксване на изоставането спрямо лидера се изпариха - спукана гума го остави на секунда зад победителя.

"Днешния етап бе кратък и затова подходих агресивно" заяви Де Вилерс в края на деня. Зад него се нареди друг Hilux, който бе шофиран на ръба на възможностите от Язийд Ал-Райхи. Въпреки че участва за първи път в Рали Дакар, Язийд се възползва от опита, натрупан във WRC, за да избегне инциденти и се нареди на брилянтното трети място.

/

В същото време Митсуаши запази постоянство и отново финишира първи в клас "серийни автомобили". За съжаление неговия съотборник бе уцелен от хвърчащ камък, който повреди радиатора на автомобила, което му отне ценно време.

/
Нов ден, нова държава

Ден четвърти изправи участниците пред изкачване на Андите в Чили до надморска височина от над 4,800 метра. След дълъг междинен етап, който отне близо 7 часа, състезателите трябваше да атакуват 315-километров специален етап.

Унищожителната комбинация от камъни и пясъчни дюни не уплаши Де Вилерс и той атакува агресивно още от самия старт. Възползвайки се от следите на Орландо Теранова, Де Вилерс печелеше време, докато Теранова не попадна в инцидент и без коловозите му, Де Вилерс направи всичко възможно да намали до минимум загубите от самостоятелно разчистване на терена. Отличното каране постави Де Вилерс на трета позиция, а малко след него финишира и Ал-Райхи.

/
/

След изтощителния ден зад волана, екипите бяха на линия за старта на Петия етап, който предлагаше дълго и сравнително равно трасе, криещо множество рискове поради високата скорост. Ал-Райхи впечатли феновете, пристигайки първи на чекпойнта 30 км преди финала. Въпреки че в края бе победен с 20 секунди изоставане, това пред невероятно представяне за пилот, който никога не бе шофирал Hilux преди ралито. По-умереното темпо на Де Вилерс му отреди шеста позиция, а Тен Бринке завърши на 13 място.

/

Ключовата дума за Шести етап бе "оцеляване". Комбинацията от измамно равни пътища с огромни дупки, замаскирани от пясък, означаваше че дори след достигане на меката пустинна настилка, пилотите няма да имат време за почивка.

Суровите условия, които изпробваха автомобилите до краен предел, поставиха Toyota начело. Четирите Hilux-а финишираха в Топ 10, с Де Вилерс на удобната втора позиция. В категория "Серийни автомобили" Team Land Cruiser поддържаха константно темпо и отново завоюваха първа и втора позиции.

Ако досега ралито не изглеждаше толкова трудно и изтощително за някои от участниците, то следващите няколко дни със сигурност щяха да бъдат с навлизането в Маратонските етапи. Безмилостния двудневен етап с нощен преход означаше, че състезателите не могат да разчитат на помощ от техните екипи - трябваше сами да се справят с всички проблеми, които ги очакват.

Проправяйки си път от морското равнище до 3,700 метра над него, екипажите навлязоха в Боливия за пръв път. Достатъчно трудните условия по трасето бяха допълнително усложнени от проливен дъжд по залез слънце. Въпреки това, водещите екипажи на Toyota си проправяха път пред другите по осеяните с дупки пътища. Ал-Райхи завоюва още едно впечатляващо второ място, а Де Вилерс заложи на сигурно и завърши на шеста позиция.

/

Осмият ден от надпреварата се превърна в повратна точка за Toyota, не само защото екипите бяха инструктирани да прекосят изсъхнало солно езеро в последния момент, но и защото Язийд Ал-Райхи завоюва за първи път челното място в категория "Състезателни автомобили" с изключително бързо и дисциплинирано каране: "Максималната ни скорост е ограничена от конкурентите, които се намират пред нас", заяви Ал-Райхи "въпреки това успяхме да водим състезанието днес."

Де Вилерс бе разочарован от четвъртата позиция, след като страдаше от проблеми със задните спирачки и бе заслепен от хеликоптер, който прелетя много ниско над него и завихри огромно количество пясък.

/
Един ден за почивка

Денят за отмора даде шанс на състезателите заслужено да отдъхнат от всички преживявания досега и да се подготвят добре за втората част на ралито, която започна с успехи и провали за водещите екипи Toyota.

/

До чекпойнта по средата на трасето състезанието изглежждаше отлично за победителя в предния етап Ал-Райхи и Де Вилерс, но за съжаление късмета щеше да се обърне срещу тях. Ал-Райхи се изправи пред непреодолими проблеми със спирачната система и се наложи да шофира цели 200 км без тях, губейки ценно време от конкурентите, но за щастие стигна невредим до финала и завърши на 5 позиция.

Де Вилерс и Вон Зитзевитц избегнаха технически проблеми, но загубиха много време след грешка в навигирането. Объркването им струва близо 23 минути изоставане спрямо лидера, което бе голямо разочарование.

Същия ден бе изпълнен с приключения за Митсуаши и неговия Land Cruiser. Докато прекосяваше серия от пясъчни дюни, джипът се преобърна и застана на вратите си, но благодарение на здравата конструкция, успя да продължи и завърши.

/

Със завършване на етапите в Боливия и Чили, бе време да състезанието да премине в Аржентина за 10 етап от състезанието. Лесен етап в Дакар няма, но въпреки това, след шофиране по тесни планински пътища с отвесни дерета, чийто край не се вижда, днешния бе много по-лесен в сравнение с предходните.

Ал-Райхи завърши етапа на трета позиция: "Щастлив съм, че отново не допуснах грешки и съм доволен, че се намирам на пета позиция в първия ми опит в Рали Дакар." Де Вилерс остана в битката за титлата след безгрешно шофиране и пета позиция.

След героичното представяне до този момент, късметът на Ал-Райхи го напусна в 11 етап от Салта до Термас Рио Хонда. След оспорвана битка със звездите, проблем с ауспуховата система го изхвърли извън нея. Де Вилерс и лидера Ал-Атия побързаха да поздравят новака в Дакар за смелото състезаване по време на цялата кампания.

След изпълнения с предизвикателства етап - безброй пресичания на реки и покрити с кал пътища - състезателите с автомобили Toyota взеха максимума и Де Вилерс завърши на трета позиция, а всички други екипи с Hilux, Бенедикт Ванагас, тен Бринке и Кристиан Лавейле, завършиха в Топ 10.

В категория "Серийни автомобили", Митсуаши отново завърши на първа позиция: "Маратонския етап бе труден, но оцеляхме", заяви той. "Сега трябва да направим всичко възможно да стигнем до финала."

/
Края е наблизо

Със само още един състезателен ден пред себе си, състезателите бяха изправени пред дилемата дали да дадат максимума от себе си, за да се изкачат нагоре или да намалят риска от катастрофа и да запазят позициите си.

Поемайки на югоизток към Буенос Айрес, автомобилите преминаха през 1,024 километрова секция до Росарио, откъдето стартира миналогодишното издание на Рали Дакар. Освен няколко стръмни секции, в които грешките се наказват моментално, условията за шофиране бяха лесни както за шофьорите, така и за навигаторите.

/

Overdrive Toyota Team с тен Бринке завърши на пета позиция в днешния последен етап, а Де Вилерс взе решение да кара предпазливо и завърши на 12 място, което му гарантира втора позиция в генералното класиране. "Реших да карам безопасно днес," заяви той, "защото трябва да се качим на подиума в Буенос Айрес."

/
Последни поздравления

След хиляди километри кал, камъни и пясък под колелата, оцелелите стартираха последния етап за 2015 под силен дъжд, който автоматично съкрати Специалния етап от 174 км на само 34 км.

След четвъртата позиция в последното състезание, Де Вилерс и Вон Зитцевитц завършиха едно впечатляващо рали и си осигуриха втора позиция в генералното класиране. Въпреки че не успя да се изкачи до най-високото стъпало, Де Вилерс показа увереността в машита, която шофира: "Hilux-ът става все по-добър и по-добър. Убеден съм, че съвсем скоро Hilux ще вземе победата."

Отборът Imperial Toyota Празнува Подиума

Още три Toyota Hilux завършиха в Топ 10: Лавейл на 6 позиция и тен Бринке на седма. С окупирането на подиума в категория "Серийни автомобили", участието на Toyota в Рали Дакар 2015 ще бъде запомнено с огромния успех на всички участници с Toyota.

Двадесет и две от общо шейсет и седем завършили автомобили бяха Toyota и емблемата на марката бе с най-голямо присъствие сред финиширалите - доказателство, че единственото място, в което искаш да седиш по време на Рали Дакар, е в седалка на Toyota.

Политиката ни за Е-конфиденциалност

За да Ви предложим по-добро обслужване използваме "бисквитки" на нашия сайт. Ако сте съгласни с използването на "бисквитки" на сайта ни продължете. Ако желаете можете да промените настройките на бисквитките във вашия браузър.