1. Discover Toyota
  2. Gazoo racing
  3. World Rally Championship
Свържете се с нас, през връзките по-долу:

Производителност и постижения без граници

След завоюването на титлата на FIA World Rally Championship при производителите през 2018 г. и короната при пилотите през 2019 и 2020 г., TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team продължава да надхвърля границите на възможностите за още по-добри постижения.

Нашият стремеж към високи постижения в Световния рали шампионат (WRC) 

Епични скокове, сензационни дрифтове и ужасяващи максимални скорости, WRC е най-добрият тест за издръжливост, качество и надеждност. След 17 години отсъствие и завръщането ни през 2017 г., ние все още сме гладни да се борим на най-екстремните писти в света и да постигнем целта си да създаваме все по-добри коли за всички

В търсене на още по-добри автомобили

„Предизвикателството е да създадем печеливш автомобил не само за нас, но и за нашите клиенти. Помолих Норихико Кацута да се заеме с предизвикателството на Рали шампионат Япония през следващата година. Миналата година, когато започнахме да се състезаваме в Японския рали шампионат с GR Yaris, може и да имахме някои проблеми в началото, но ще продължаваме да го усъвършенстваме, за да го изведем до ниво  "автомобил за рали шампионат". 

– Акио Тойода

GR YARIS RALLY1

След въвеждането на новите правила на Rally1 през 2022 г., екипът разработи модела GR YARIS Rally1 HYBRID, който притежава същия 1,6-литров двигател с турбокомпресор от Yaris WRC с 3,9 kWh батерия и моторно-генераторен модул (MGU), за да осигури на пилотите невероятните над 500 к.с. Автомобилът демонстрира конкурентните си способности, спечелвайки седем от 13-те рали етапа, като Кале Рованпера спечели шест от тях, за да бъде отличен за най-младия шампион на WRC на 22-годишна възраст. Отборът също така защити титлата си при производителите, едно историческо постижение, реализирало най-голямата техническа революция на WRC в последните поколения автомобили.
  • Двигател:

    GI4A (1,6-литров, редови 4-цилиндров двигател с директно впръскване) паралелно с хибриден задвижващ агрегат
  • Максимална мощност:

    Над 500 к.с.
  • Максимална скорост:

    201 км/ч (при специфично съотношение) - проектиран за изключително ускорение и реакция
  • Размери и тегло:

    Дължина: 4225 мм (вкл. аеродинамичния пакет)

    Ширина: 1875 мм

    Височина: регулируема

    Ширина на колеята: регулируема

    Междуосие: 2630 мм

    Минимално тегло: 1260kg

В търсене на по-добрите постижения

Асфалт

Криви завои, безпардонни пътища и издръжливи твърди гуми. Сниженото окачване е задължително за високоскоростни състезания като рали шампионата на Естония.

Чакъл

Неравни повърхности, каменисти настилки и комплект гуми с мека каучукова смес за добро сцепление. Повдигнатото окачване е от решаващо значение за да се справите с неравностите и скоковете в горещи рали състезания на Гърция и Мексико.

Сняг

Замръзнали пътища, снежни преспи и гуми с шипове. Настройката на спортното окачване за рали при хлъзгав терен е от съществено значение за състезания при минусови температури като Рали Швеция.

GR Yaris. Забавление без край.

Разработен съвместно с експертите на Toyota GAZOO Racing World Rally Team, GR Yaris пренася на пътя водещи технологии и ноу-хау от моторния спорт. GR Yaris е роден от WRC и разполага с мощен 1,6-литров 3-цилиндров турбо двигател, усъвършенствана система GR-FOUR 4WD и олекотена каросерия с 3 врати, той доставя безкрайно вълнение по пътищата, по които преминава.

"Преди две години помолих Яри-Мати, мениджъра на професионалния отбор, да създаде семейна атмосфера в отбора. Оттогава съм част от тази група и мога честно да кажа, че тя се превърна в нещо повече от екип - превърна се в семейство. Всички се доверяваме, подкрепяме се и се грижим да се наслаждаваме на времето си заедно. Каквото и да си говорим, винаги става въпрос за автомобили. Ние определено сме "най-обичащото автомобили семейство в света", което няма да намерите никъде другаде." – Акио Тойода

Запознайте се с отбора

Воден от Яри-Мати Латвала, най-опитният пилот в историята на WRC, отборът на TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team разполага с пилотски състав от четири екипажа в кампанията за 2022 г., като се стреми да продължи успеха на множеството победи в шампионата през 2021 г.

  • Акио Тойода

    Основател на отбора 

  • Яри-Мати Латвала

    Директор на отбора

Стартов номер №69
  • Пилот: Кале Рованпера

    Държава: Финландия

    Постижения: шампион WRC 2 Pro (2019), пети WRC (2020), четвърти WRC (2021), Световен рали шампион, шест победи (2022)

  • Навигатор: Йоне Халтунен

    Държава: Финландия

    Постижения: шампион WRC 2 Pro (2019), пети WRC (2020), четвърти WRC (2021), Световен рали шампион, шест победи (2022)

Стартов номер №33
  • Пилот: Елфин Еванс

    Държава: Великобритания

    Постижения: Първа WRC победа Великобритания (2017), вицешампион на WRC, две победи (2020, 2021)

  • Навигатор: Скот Мартин

    Държава: Великобритания

    Постижения: Първи WRC подиум Финландия (2016), вицешампион на WRC, две победи (2020, 2021)

Стартов номер №17
  • Пилот: Себастиен Ожие

    Държава: Франция

    Постижения: Шест последователни титли на WRC (2013-2018) Седма титла при пилотите (2020), Осма титла при пилотите (2021)

  • Навигатор: Венсан Ландаис

    Държава: Франция

    Постижения: Шампион на WRC 2, две победи (2019), 11-ти в WRC, най-добър резултат 4-ти (2022)

Стартов номер №18
  • Пилот : Такамото Кацута

    Държава: Япония

    Постижения: 7-ми в WRC, един подиум (2021), 5-ти в WRC, два подиума (2022)

  • Навигатор: Аарон Джонстън 

    Държава: Ирландия

    Постижения: Първо участие в World Rally Car (2021), 5-ти в WRC, два подиума (2022)

Акценти от сезона

Последните новини за TOYOTA GAZOO Racing от всеки кръг на WRC.

Програма за сезон 2023

Повече за TOYOTA GAZOO Racing