1. FAQ
Свържете се с нас, през връзките по-долу:

Често Задавани Въпроси

Ние сме тук, за да отговорим на всички ваши съмнения. Потърсете темата, която ви интересува и открийте отговорите на най-често задаваните въпроси на нашите клиенти.

Често задавани въпроси

Контакти на оторизираната дилърска мрежа на Toyota може да намерите тук.

Работно време ще намерите при избор на подменю "Нови автомобили".

Може да запизите час за Тест драйв онлайн от тук и наш търговец ще се свърже с Вас.

Може да разгледате ценовите листи на цялата гама на нашия уебсайт от тук.

Може да се свържете с търговец, като изпратите запитване чрез онлайн формата на нашия сайт от тук.

Да, всички посочени цени на сайта са с включено ДДС.

Разликата между различните видове автомобили от един и същ модел е в тяхното ниво на оборудване - колкото повече екстри има автомобила, толкова по-висока става неговата цена. 

Сайтът на Toyota България предлага функцията за сравняване на автомобили, като от Вас се изисква да влезете в графа "Автомобили", да посочите предпочетения от Вас модел и да натиснете бутон "Сравни". В отворения прозорец можете да конфигурирате предпочитаните от Вас автомобили и да ги сравните.

Офертите и посочените в тях условия са валидни за всички клиенти на Toyota.

Да, всички нови автомобили могат да бъдат закупени на лизинг.

Моделите със задвижване 4х4 са Yaris Cross, RAV4, Highlander, Hilux и Land Cruiser 150.

Данъчен кредит ползват всички товарни и 6+1 местни автомобили, като Land Cruiser, Highlander,Proace, Proase City, Proace Verso и Proace City Verso. 

От моделната гама на Toyota и Lexus, предлаганите товарни  автомобили от Тойота Балканс в България са Toyota Hilux, Toyota Proace  и Toyota Proace City. Пътническите автомобили от марките Toyota и Lexus не могат да се преобразуват/трансформират в товарни автомобили, поради настоящата нормативна уредба на Европейския съюз.

Някои от нашите дилърства предлагат употребявани/върнати от лизинг автомобили. Можете да ги разгледате от тук.

Употребяваните ни автомобили може да разгледате тук.

Автомобилите по програма Toyota Approved Used имат 6 месеца или 10 000 км. гаранция.

При автомобилите по програма Toyota Approved Used периодът на лизинг зависи от датата на първа регистрация на автомобила, като максималният период от възрастта на автомобила и лизинговият период е 9 години.

Дилърствата на Toyota имат практиката за обратно изкупуване на автомобили, дори и да не са Toyota, но при определени условия - автомобилът да е закупен от официален представител, да има определен пробег, добро техническо състояние и др.

Дилърската мрежа на Toyota в България работи с утвърдени партньори - лизингови компании. Повече информация може да получите от търговски представител.

Не предлагаме опция за лизинг без първоначална вноска.

Да, може да кандидатствате за лизинг на юридическо лице.

Минималната първоначална вноска е 10% от цялостната цена на автомобила, като предлагаме различни варианти за лизинг според Вашите изисквания.

За да можете да закупите автомобил на лизинг в случай, че живеете в чужбина, трябва да имате извлечение от банката, което да доказва доходите Ви и съдлъжник, който се намира в България, който не е задължително да покрива същите изисквания за доходи като на купувача. 

Да, предлагаме. Повече информация може да получите от търговски представител.

Застрахователният брокер - ИНЧКЕЙП БРОКЪРИДЖ България съдейства за сключване на застраховки в цялата дилърска мрежа.

 

За повече информация, моля да се свържете с търговски представител.

 

Алианц, Армеец, Булинс, Булстрад, ДЗИ, Групама, Дженерали, Левинс, Уника.

За всички автомобили на Toyota честотата на периодичните технически  обслужвания е показана в книжката за поддръжка и гаранция. За повечето модели, както и за хибридните автомобили честотата на поддръжка е 1 година/15 000 км (което от двете настъпи първо).

Само така ще сте сигурни, че ще получите най-доброто за автомобила си и ще го запазите в оптимално състояние, като същевременно запазвате и гаранцията на автомобила си.

Възможно е да резервирате час онлайн с помощта на този линк или като кликнете върху ,,Резервация за сервиз" на главната страница на www.toyota.bg, както и да се свържете с най-близкият оторизиран търговец или сервизен център от тук.

Стандартната гаранция от производителя покрива първите  3 години и / или 100 000 Km (което от двете е настъпи първо). В допълнение към нея, за Хибридни автомобили стандартната гаранция от производителя покрива 5 години и / или 100,000 Km за следните компоненти:

- хибридна батерия;

- хибриден блок за управление на автомобила;

- хибриден блок за управление на хибридната батерия;

- инвертор.

За повече подробности моля, вижте книжката за поддръжка и гаранция на вашия автомобил.

Когато стандартната гаранция от производителя изтече, Toyota разполага с иновативен продукт наречен Toyota Relax, чрез който автомобилът може да получи гаранция до 10-тата си година. Посетете страницата на Toyota Relax за повече информация от тук.

Не, удължената гаранция след 3-тата година е валидна само в страната, в която е активирана. Ако автомобилът ви се нуждае от ремонт в България, Северна Македония или Албания, възстановяването на разхода трябва да бъде поискан в страната, в която е активирано гаранционното удължаване, към представителството на Toyota, активирало тази гаранция, като за целта се представи фактурата за ремонта, извършен в една от изброените по-горе три страни.

В официалната сервизна мрежа на Toyota ще бъдете сигурни, че можете да получите най-доброто за вашето превозно средство. Оторизираните сервизни центрове на Toyota използват само оригинални резервни части и консумативи, и гарантират качеството на работата благодарение на обучението, което всички техници са длъжни да преминат. Специална програма за потдръжка и ремонт на хибридни автомобили също е част от цялостната им подготовка.

Toyota Relax е иновативна програма, която предлага на всички клиенти на Toyota в комбинация с периодичната техническа поддръжка допълнителна стандартна гаранция за периода, равна на максималния интервал на поддръжка, посочен в книжката за поддръжка и гаранция, която може да бъде подновена до максималната граница от 10 години / 185 000 км. За повече подробности консултирайте се със специализираната секция от тук.

Съвсем не, те са подходящи през целия зимен сезон. Зимните гуми гарантират максимална безопасност и най-добрите експлоатационни показатели при шофиране, когато температурата падне под 7°C, в случай на дъжд, лед или сняг, осигурявайки по-добро сцепление на пътя и улесняват управлението на автомобила.

Да, за да се осигури по-добър контрол на шофирането се препоръчва да се подменят всичките четири гуми заедно, за да се избегне евентуално хлъзгане на превозното средство и последваща загуба върху контрола му. По този начин се гарантира едновременно спирачно въздействие и стабилност при завиване.

Съгласно Чл. 139. (1) Движещите се по пътя пътни превозни средства трябва да бъдат:

4. (нова – ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от 15 ноември до 1 март.

Този период може да бъде удължен в случай, че пътувате до райони със специфични климатични условия. Във всеки случай можете да бъдете обект на санкции и/или отнемане на свидетелството за правоуправление, ако пътувате с неодобрени гуми или без вериги в автомобила.

През зимния сезон, за да се предотврати увреждането на летните гуми и вследствие на това намаляване на експлоатационния им живот, препоръчително е да ги държите в гаража си, в хоризонтално положение спрямо пода, или в специализирани за съхранение на гуми складове.

Ето защо Toyota ви предоставя и услуга Хотел за гуми,за съхранение и защита им, отговарящ на вашите нужди от пространство и безопасност и достъпна в цялата страна. Можете да съхранявате до 5 гуми, включително резервно колело, респективно и джанти, до 7 месеца с гаранция за услугата, при спазване на действащите разпоредби и срещу заплатена такса за съхранение на вашите гуми, както и гаранция срещу всякакви щети причинени от съхранението им.

Разбира се, че влияе! Зимните гуми са с по-висок коефициент на загуби при търкаляне от летните гуми. През зимния период се нуждаем от гумаи, които да осигуряват добър дренаж в случай на дъжд и повече сцепление в случай на сняг и лед. Това е причината за изработката на специални канали, шарка на протектора и ламели, които да осигурят всички тези функции.

Зимните климатични условия и ниските температури предполагат по-ниска производителност на автомобила в сравнение с летния период. В резултат на това разходът му на гориво следва да се понижи, именно поради по-ниският коефициент на сцепление.

Подходящите размер на зимни гуми за вашия автомобил са посочени в Ръководството за експлоатация на автомобила. В случай, че не можете да го определите, свържете се с най-близкото представителство на марката където щогат да ви предоставят тази информация, моля да имате в предвид, че тези означения не са ограничителни, а допълващи маркировката M+S, както и всички други означения по гумата. За да се избегнат глоби или санкции, се препоръчва минимална дълбочина на протектора за зимни гуми да е 4 мм.

По принцип змните гуми трябва да се подменят на всеки 6 години от датата им на производство, която е отбелязана на страничния борд. Датата на производство се състои от 4 цифри, първите две посочват седмицата и последните две годината. Винаги трябва да се има предвид, че при мокър асфалт и износени гуми спирачният път може да се удължи с до 70%.

С Toyota имате спокойствие, че всяка операция по гумите ви се извършва от квалифицирани техници с най-съвременно оборудване. Нашите Оторизирани Сервизни Центрове предлагат: цялостна оценка на състоянието на Вашите гуми, най-нови технологии за операции по монтаж и балансиране, гуми от водещите производители в случай на подмяна.

Toyota ви гарантира максимална безопасност, висока производителност, оптимизиран разход на гориво, лекота при закупуване и удобството при смяната на сезонните благодарение на услугата Хотел за гуми.

4 мм.

Ако са спаднали - не, ако са износени - да.

Поне веднъж на всеки 15 дни.

Приблизително на всеки 10 000 км(като този пробег може да варира в зависимост от сезонните смени на гумите).

195: Ширина на протектора

50: аспектно съотношение между височината на участъка и ширината

R15: Радиална конструкция на гумата и диаметър на колелото (в инча)

Под 10°C.

Зимните гуми обикновено се монтират през Октомври, но за да се избегнат излишни усложнения и да сте спокойни, изтеглете покупката по-рано за да направите най-добрия избор. 

Обикновено това се случва през март/април, но това винаги трябва да е съобразено с климатичните условия и прогнозата за времето.

Да, стига да използвате автомобила в затворени зони (например писта), а не пътната мрежа в страната.

Да! Разход на гориво миа когато спадналата гума има силно триене с асфалта, като по този начин забавя допълнително автомобила. Двигателят се стреми да компенсира, като по този начин консумира повече гориво.

Със сигурност! Ако гумата е спаднала ще има екстремно износване на протектора и страниците. Ако е пренапомпана ще има прекомерно износване в централната област на протектора.

Свързаните с MyT услуги включват MyT App и MyT Мултимедия. Всяко едно има широка гама от функции, които правят всяко ваше пътуване още по-приятно и забавно.

MyT App ви позволява да общувате с автомобила* си, където и да сте. Можете да планирате пътувания, да откриете къде сте паркирали автомобила, да проверите за кога е планирана следващия сервиз или да направите справка за маршрути, време за пътуване и среден разход. Освен това функцията Хибриден Инструктор анализира стила ви на шофиране и подсказва как да намалите разхода.

Мултимедийното приложение MyT ви позволява да свържете смартфона си (съвместим с iOS и Android) с автомобила*. Така че чрез Siri или Ok Google можете да контролирате любимите си приложения директно от автомобила си: от Spotify до Whatsapp, Audible, Google Maps или Waze. MyT Multimedia ви позволява да поплучавате полезна информация, като трафик в реално време и предупреждения за камери за скорост и ви позволява да търсите интересни точки.

* за съвместими модели.

С MyT акаунт можете да управлявате мултимедийната си система и да получавате полезна информация директно за автомобила си чрез MyT App и клиентския портал My Toyota.

Можете да получите достъп както до MyT App, така и до Клиентския портал My Toyota, като използвате едни и същи идентификационни данни (e-mail и парола).

Мобилното приложението MyT Ви дава достъп до следните свързани услуги:

• Намери автомобила ми

• Изпращане до навигацията в автомобила ви

• Инструкция за последната миля

• Хибриден инструктор

• Телематични данни за шофиране

• Запазване на час за сервиз онлайн 

• Напомняне за поддръжка

• История на поддръжката

• Сигнални лампи

Клиентският портал My Toyota ви дава подробна информация за вашия автомобил и ви позволява да закупувате и управлявате допълнителни услуги. В портала са налични следните функции:

• Изпращане до навигацията в автомобила ви

• Запазване на час за сервиз онлайн 

• Напомняне за поддръжка 

• История на поддръжката 

• Информация за автомобила 

• Ръководства за потребителя

• Актуализации на картата

• История на покупките на автомобили, данни за собствеността на автомобила.

• Управление на настройките на профила

MyT App е свързано с номера на шасито (VIN) на автомобила и неговия собственик; следователно можете да използвате само свързаните услуги на мобилното приложението само за този автомобил. 

Използването на свързаните услуги на MyT App е ограничено до собственика на автомобила, но можете да добавите номера на шасито (VIN) към няколко отделни профила. За разлика съсъ свързаните услуги, мултимедията MyT може да се използва от всеки, който шофира автомобила.

Ако имате някакви съмнения относно състоянието на активиране на МyT свързаните услуги, стартирайте MyT App.,изберете автомобила, отидете на втора страница "Настройки на автомобила", ако видите съобщението "Разрешаване на свързани услуги", те все още не са активирани. Свържете се с вашия търговец, за да ви инструктира как да активирате свързаните услуги на MyT App.

Бърз начин да проверите дали свързаните услуги на MyT App са активни, е като проверите дали подробностите за последното ви пътуване се показват на началния екран на приложението.

Можете да промените паролата си в MyT App. От иконата на зъбно колело "Настройки" в менюто "Профил и настройки" най-долу в дясно на началния екран изберете "Промяна на паролата". Въвеждате както старата, така и новата парола. След това потвърдете новата парола и запишете.

Ако сте забравили паролата си, можете да заявите нова от екрана за вход, като въведете имейл адреса си.

MyT App се поддържа от iOS и Android устройства.

За всички нови модели на Toyota, чиетоп производство е стртирало след 1 юли 2019 г., разполагат и със свързани услуги.

Свързаните услуги през MyT са включени в себестойността на всеки модел на Toyota потдържащ тези услуги, и са налични за период от десет години.

Свързаните услуги на приложението MyT са обвързани с номера на шасито на автомобила (VIN) и собственика на автомобила. Само един профил може да има достъп до свързани услуги.

Свързаните услуги на MyT App ще работят в продължение на 10 години. Toyota ще покрие разходите за пренос на данни, използвани за предоставяне на свързани услуги в продължение на 10 години, но приложението MyT също ще продължи да работи и без свързаните услуги.

Ако закупите употребяван автомобил Toyota , който поддържа свързаните услуги на приложението MyT, моля, свържете се с вашия дилър, за да удостоверите че вие сте реалният му собственик, и след това ще можете да активирате свързаните услуги на MyT App.

За да проверите номера на версията на Приложението:

• На iPhone: отидете на "Настройки", "Общи", "Използване". В отдел "Пространство" изберете приложението MyT, за да знаете номера на версията.

• На Android: Отидете на "Настройки" и изберете "Приложения & известия". Отидете в списъка с приложения, инсталирани на устройството ви. От екрана със списъци с приложения изберете MyT App за подробности за номера на версията.

Препоръчваме ви да включите автоматичните актуализации за приложението MyT, тъй като непрекъснато добавяме нови функции.

Отидете в магазина за приложения на iOS или Google Play и потърсете "Toyota MyT App". След това изтеглете Приложението, напълно безплатно.

Създайте акаунт директно в MyT App и въведете необходимите лични данни. Преди да можете да използвате всички функции на MyT App, ще трябва да активирате профила си чрез имейла за активиране, който ще получите. Освен това, за да използва свързаните услуги, вашият дилърър трябва да ви регистрира като собственик на автомобила.

От началния екран отидете на "Настройки", след това "Автоматично". Щракнете върху Разрешаване на свързани услуги.

• Ако видите съобщението "в процес на свързване", ще можете да използвате свързаните услуги, след като направите 2 пътувания с автомобила си със скорост над 10 км/ч.

• Ако видите съобщението "свържете се с вашия дилър на Toyota, който ще ви помогне да завършите процедурата", ще трябва да отидете при дилъра, за да проверите собствеността на превозното средство.

Ако видите съобщението "Посетете представителство на Toyota" в MyT App, когато се опитате да активирате MyT свързани услуги, това означава, че към момента на поръчката вашият имейл адрес не е бил конфигуриран като имейл адрес на собственика на автомобила. Поради това ще се наложи да посетите представителство на Toyota, за да потвърдите собствеността си върху автомобила.

За да завършите активирането, ще трябва да направите поне 2 пътувания със скорост над 10 км/ч. Едва след това свързаните услуги ще бъдат активирани и видими в MyT App.

Можете да получите достъп до свързани услуги по всяко време. Въпреки това, ще можете да видите подробностите за последното си пътуване само след като сте спрели, защото автомобила изпраща данните до Приложението след като се изключи двигателя. Необходимо е и покритие на мобилната мрежа за изпращането на данни, така че функцията може да не е налична, когато сте в подземия.

Влезте в таблото "Услуги" и изберете "Анализ на шофирането". Изберете раздела "Всички пътувания", за да видите предишните си пътувания, след което изберете конкретния маршрут за достъп до неговите данни. Можете също да намерите подробностите за последния си маршрут в таблото за управление на автомобила  "Начало".

Трябва да въведете вашите MyT идентификационни данни в мултимедийната система на автомобила си. След това ще трябва да я обвържете с номера на шасито на вашия автомобил (VIN).

След като това е направено, ще трябва да свържете чрез Bluetooth, за да осъществите връзка на автомобила си с интернет, след което функцията "Сподели с автомобил" ще бъде достъпна отново.

Не, за да бъде налична функцията "Сподели с автомобил", е необходима навигационна система.

"Инструкция за последната миля" се предлага на началния екран на MyT App. Функцията е налична и в навигацията на колата, когато паркирате на място, различно от крайната дестинация на вашето пътуване.

Режимът на поверителност е достъпен на страницата "Настройки на автомобила" на Приложението MyT. Можеш сам да го включиш или изключиш. Когато включите Режим на поверителност, деактивирате GPS функцията ислед което няма да можете да проследявате местоположението на вашия автомобил.

Изтрийте автомобила си от MyT профила си и не забравяйте да информирате новия собственик, че автомобилът е оборудван с MyT свързани услуги. Запомнете: Не е необходимо да изтривате профила си, можете спокойно да го използвате за да свържете следващата си Toyota.

Моля изтеглете подробна инструкция тукOpens in new window

Ако искате временно да преустановите свързаните услуги на MyT App, можете да активирате режима "Режимът на поверителност", за да деактивирате GPS функционалността. Ако искате да спрете окончателно свързаните услуги на приложението MyT, отидете в "Настройки на автомобила", след което отидете в раздела "Премахнете автомобил" и натиснете "Изтрийте автомобил", след което ще деактивирате окончателно свързаните услуги на MyT App за този конкретен автомобил.

Ако номерът на рама (VIN) бъде премахнат от профила Ви, вече няма да можете да използвате свързаните услуги на MyT App.

Услугата за получаване на данни за нивото на горивото, информация за заключени врати, както и някои други функции са налична само за определени модели, които могат да ги потдържат, но Toyota непрекъснато работи в посока да увеличава броя на Свързаните услуги които да се ползват през MyT App. Уверете се, че винаги имате най-новата версия на мобилното приложение, като включите автоматичните актуализации.

MyT Multimedia включва няколко услуги за онлайн сърфиране, които предоставят полезна информация в реално време, като състоянието на трафика и информация за камери за скорост. Тези функции изискват интернет връзка; поради което трябва да свържете вашия смартфон (чрез Wi-Fi или Bluetooth) или всяко друго устройство към вашия автомобил.

Всеки автомобил оборудван с MyT Multimedia, включва 3 години безплатни актуализации на картата за навигационната система, и някои други услуги като:

• Трафик в реално време

• Coyot (в страните където е наличен) или Cyclops  (в страните където е наличен)

• Google Streetview (в страните където е наличен)

• Интересни точки

• Информация за бензиностанции

• Информация за паркинги

• Време

MyT Multimedia ви позволява да свържете смартфона си (съвместим с iOS и Android) с автомобила*. Така че чрез Siri или Ok Google можете да контролирате любимите си приложения директно от автомобила си: от Spotify до Whatsapp, Audible, Google Maps или Waze. MyT Multimedia ви позволява да поплучавате полезна информация, като трафик в реално време и предупреждения за камери за скорост и ви позволява да търсите интересни точки.

*само за съвместими модели.

Първите 3 години на MyT Multimedia онлайн навигационни услуги са безплатни. В края на този период можете да закупите нов абонамент. Пакетът "Map Care" включва актуализации на навигационните карти и позването на онлайн услугите. Можете да си закупите абонамент при най-близкият дилър на Toyota или в нашия дигитален магазин.

Ще получите сигнал на екрана на мултимедийната система на автомобила си 30 дни преди изтичането на 3-годишния период. При най-близкия дилър на Toyota или в дигиталния магазин можете да подновите пакета Map Care за 1 или 3 години. Когато подновите вашия пакет Service, вместо това можете да избирате между 1, 2 или 3 години.

Можете да получите достъп до електронния магазин чрез мултимедийната система на вашия автомобил през клиентския портал My Toyota. След като влезете, можете да закупите услугите, предлагани от MyT Multimedia, и можете също да проверите състоянието на абонаментите си.

Освен това, като се консултирате с раздела "Закупени" можете да видите активните абонаменти и до кога са валидни. Ако получите достъп до приложението на електронния магазин от мултимедийната система на автомобила си, можете да изтеглите услуги като Coyote (в случай, че сте ги закупили преди това през клиентския портал My Toyota). Можете да намерите дигиталния магазин, като отидете в секцията "Меню", след което получите достъп до приложенията и изберете "In-Car".

Можете да закупите услуги от клиентския портал My Toyota в секция e-store. За да разберете какви услуги имате вече, докоснете "Закупени артикули".

Можете да ги използвате незабавно, просто трябва да свържете чрез Bluetooth мултимедията с интернет, за да активирате свързаните услуги за онлайн сърфиране. Въпреки това ви препоръчваме да въведете вашите MyT/My Toyota идентификационни данни, за да свържете медийната система с профила си. След това можете да закупите услугите или пакета Map Care от портала и да използвате функцията "Сподели с автомобил" от MyT App.

Един и същ акаунт се използва както за MyT App, така и за персоналния портал My Toyota. Ако нямате профил, препоръчваме да изтеглите приложението и да създадете такъв оттам.

Можете също да създадете акаунт чрез мултимедийната система (трябва да приемете условията за ползване в рамките на 14 дни и от персоналния портал My Toyota).

Можете да активирате услугите за MyT Multimedia директно от мултимедийната система на автомобила си. Не забравяйте, че колата трябва да бъде свързана с интернет, чрез Bluetooth връзване, Wi-Fi връзка или дори към домашната ви Wi-Fi (ако автомобилът е паркиран в рамките на покрити от нея), тъй като услугите, предлагани от MyT Multimedia изискват интернет връзка.

След като връзката бъде установена, ще започнат да текат 3-те безплатни години на свързани услуги за онлайн сърфиране. Ако не изпълните тези стъпки няма да можете да използвате услугите.

Можете да активирате услугите за MyT Multimedia директно от мултимедийната система на автомобила си. Не забравяйте, че колата трябва да бъде свързана с интернет, чрез Bluetooth връзване, Wi-Fi връзка или дори към домашната ви Wi-Fi (ако автомобилът е паркиран в рамките на покрити от нея), тъй като услугите, предлагани от MyT Multimedia изискват интернет връзка.

След като връзката бъде установена, ще започнат да текат 3-те безплатни години на свързани услуги за онлайн сърфиране. Ако не изпълните тези стъпки няма да можете да използвате услугите.

Отидете в менюто на вашата мултимедийна система и изберете "Настройки". След това изберете "Bluetooth връзка" и следвайте стъпките, за да настроите мрежовата си връзка. След това, от вашия смартфон, активирайте Bluetooth връзка.

През менюто на вашата мултимедийна система и отидете в раздела "In-Car" на дигиталния магазин (трябва да сте свързани към интернет и да сте влезли в персоналния портал). Изберете приложението Coyote, след това "Инсталиране". Ще се появи изскачащ прозорец, когато е инсталирано приложението Coyote. Когато го отворите, изберете "Ok", за да го стартирате автоматично. Сега Coyote винаги ще се показва като e в район в който е наличен.

Напомняме ви, че можете да използвате Coyote само след като изминете 200 км с автомобила си.

Apple CarPlay може да се активира чрез свързване на вашето iOS устройство към USB порта на вашия автомобил. В инфоразвлекателната секция изберете бутона "Меню", след това "Apple CarPlay".

Android Auto може да се активира първо, като изтеглите приложението Android Auto. След това свържете устройството си с Android към USB порта на вашия автомобил. В секцията за инфоразвелечение натиснете бутона "Menu", след това "Android Auto".

Да, стига да имате връзка на смартфона си с интернет. Също така ще ви е необходим кабел, за да свържете смартфона си с автомобила. Ако имате телефон с Android, трябва да инсталирате приложението Android Auto. След това приложенията ще бъдат достъпни в менюто "Android Auto / Apple CarPlay" на екрана за инфоразвлечение. Също така вашата мултимедия трябва да потдържа Android Auto/Apple CarPlay.

По-новите модели като най-новото поколение C-HR, новото поколение Yaris (някои версии), новото поколение AYGO X (някои версии) и Supra (само Apple CarPlay) предлагат и безжична интеграция на смартфони към момента само за Apple CarPlay.

С функцията "Сподели с автомобил" можете да се подготвите предварително за пътуването си, като потърсите упътвания на мобилното си устройство и след това ги изпратите към автомобила си. За целта трябва да имате автомобил с вграден навигационен модул и MyT акаунт с регистриран вашия автомобил към профила Ви.

За да активирате тази функция, трябва да свържете автомобила с MyT профила си. Можете да направите това по два начина:

• Вътре в автомобила си, с включена Bluetooth или Wi-Fi връзка с интернет, натиснете "Setup" на мултимедийната система. Отидете в раздела "Онлайн", изберете "Toyota online", след това "Existing account". Въведете вашите MyT идентификационни данни. След това трябва да влезете в MyT клиентския портал. След като получите съобщението "We have found the ID of a new device", след като потвърдете конфигурацията е завършена.

• Можете също така да активирате функцията "Сподели с автомобил" директно в приложението, след като отидете в менюто на автомобила, отидете в секцията "Настройки на автомобила" и след това, в раздела "Мултимедийно устройство", следвайте стъпките за регистрация на мултимедийната система и не забравяйте, че трябва да сте вътре в автомобила, за да финализирате процеса на сдвояване на устройството.

За повече информация вижте нашето Ръководство на собственика от тук.

OTA (Over The Air)  актуализациите на карти са възможни само с най-новите мултимедийни системи за някои от моделите произведени след 2019 г.

Също така можете ръчно да актуализирате системата си, като изтеглите актуализации от e-store на My Toyota портал и след това ги прехвърлите на USB стик, от който данните да се прехвърлят към автомобила.

В случй, че се затруднявате, можете да се свържете с най-билзкия сервиз на Toyota.

Можете да използвате функцията "Сподели с автомобил" в приложението MyT, за да планирате маршрута си. Първо отидете в раздела "Услуги", изберете "Сподели с автомобил", в полето "Накъде?", въведете адреса и оттам можете да планирате маршрута, включващ до 9 спирки и крайна дестинация, като докоснете бутона "+". Накрая натиснете "Изпрати в колата".

След като се качите в автомобила се уверете, че разполагате с Wi-Fi или Bluetooth интернет връзка. Най-лесният метод е да сдвоите Bluetooth с вашия смартфон. След като интернет връзката се установи в автомобила, можете да изтеглите маршрута. Отидете в секцията с любимите ви дестинации на медийната система, където ще намерите предварително планирания си маршрут.

За новия RAV4, новата Corolla и новата C-HR маршрутът е достъпен в менюто "Favorites ".

Продължителността на 3-те години започва да тече от момента на въвеждане на  вашите MyT идентификационни данни в секцията за инфоразвелечение.

Ще се появи съобщение на екрана на мултимедийната система на автомобила ви веднъж седмично, 30 дни преди изтичането на 3-годишния свободен период. 15 дни преди изтичането на 3-годишния свободен период ще получавате по едно съобщение всеки ден. След като изтече 3-годишният период, ще виждате съобщение всеки път, когато се опитате да използвате приложението.

Toyota Hybrids са пълно самозарядни автомобили. Това означава, че те могат независимо да се движат само на ток, само на двигателя с вътрешно горене , както и в комбиниран цикъл на двете. Зареждането на батерията се осъществява по няколко начина: 

1. от движението на автомобила 

2. при натискане на спирачния педал кинетичната енергия от спирането зарежда батерията

3. от работата на двигателя с вътрешно горене. 

И двата типа превозни средства имат електрически двигател и акумулаторна батерия. Голямата разлика между тях е, че хибридното превозно средство има два двигателя: електрически двигател и конвенционален двигател, използващ гориво. Електрическият автомобил има само електрически двигател.Това означава, че електрическото превозно средство трябва  да се включи в зарядното устройство, за да зареди батерията си, когато мощността й се изчери след изминаване на определено разстояние.

Хибридното превозно средство, използващо технология  създадена и усъвършенствана от Toyota, използва своя електрически мотор, за да се движи из града при ниски скорости, а след това, когато е необходима повече енергия, превключва към използване на втория си конвенционален двигател, за да се движи с по-високи скорости по магистралите и при изпреварване.

Електрическите и конвенционалните двигатели в хибрида са проектирани да работят заедно. Така че, въпреки че един хибрид може да работи само в електрически режим, той трябва да има гориво в резервоара - дори и количеството да е малко. 

Разходът на хибридните автомобили е относителен в зависимост от това как се управлява превозното средство, но проучванията показват, че при градско шофиране например, повече от 50% от времето хибридите на Toyota прекарват в електрически режим.

Хибридните автомобили на Toyota няма нужда от зареждане в електрическа мрежа – батерията се самозарежда докато шофирате. Например при натискане на педала на спирачката, кинетичната енергия при спирането зарежда батерията на Вашия автомобил.

Хибридните батерии на Toyota са високо надеждни, затова имат гаранция 5 години или 100 000 километра. Когато автомобилът провежда регулярните годишни обслужвания в оторизираните сервизи на Toyota, гаранцията на хибридната система достига до 10 години.

Хибридните автомобили на Toyota са извлекли максимално положителните характеристики на конвенционалните двигатели, като са отстранени много от компонентите, които са склонни към повреда, като например често повреждащият се филтър за твърди частици при дизеловите двигатели. Хибридните системи са конструирани така, че освен надеждност, те предоставят по-високо ниво на ефективност, без това да е за сметка на по-висок разход на гориво.

Можете да проверите дали Вашият автомобил има активни сервизни кампании чрез функцията „Проверете своя автомобил“ от този линк , като впишете VIN номера на автомобила.

Също така можете да се свържете директно с най-удобния за Вас оторизиран сервиз на Toyota, от където колегите ще Ви предоставят нужната информация. Списък с нашите представителства можете да откриете тук.

Ако сте получили известие за активна сервизна кампания, а автомобилът вече не е Ваша собственост, моля да ни уведомите чрез контактната форма на сайта ни от този линк  или да се свържете с най-удобния за Вас оторизиран сервиз на Toyota, за да ги информирате да направят актуализация в системата. Списък с нашите представителства можете да откриете тук.

Времето за изпълнение зависи от модела на автомобила и типа кампания, на която подлежи. Служител на избраното от Вас дилърство на Toyota ще Ви информира относно точното времетраене и ще Ви държи в течение в случай на изникнали извънредни обстоятелства и евентуална нужда от удължаване на престоя в сервиза.

Не, гаранцията не се влияе от сервизните кампании.

Представителствата на Toyota и оторизираните ни сервизи са на Ваше разположение при нужда от повече информация. Можете да се свържете с нас:

- чрез онлайн запитване на този линк.

- чрез контактите на избраното от вас дилърство, които можете да откриете тук.

Пощенски адрес: Тойота Балканс ЕООД, бул Цариградско шосе 163, 1784 София

Имейл: toyota@contact.toyota.bg

Телефон: 070070044 (в делнични дни от 9:00 до 17:30ч.)

Онлайн Чат: На корпоративния сайт toyota.bg в долен десен ъгъл (в делнични дни от 9:00 до 17:30ч.)

Това е батерия, която се зарежда при движението на литиеви йони между позитивен и негативен електрод.

*Ако литиевите йони не могат да се движат или се движат прекалено бавно, представянето на батерията се влошава, което намалява капацитета на работа и удължава времето за зареждане.

**Литиево-йонната батерия е сходна на тази при смартфоните. Продължителното зареждане неизбежно предизвиква нейното влошаване след една – две години експлоатация.

Реалният пробег съответства ли напълно на прогнозния автономен пробег, посочен от производителя?

Реалният пробег може да не съответства напълно с упоменатия в общите характеристики на автомобила, тъй като зависи от много условности като реалната среда, поведението при шофиране и ефикасност на електрификацията.

Дори и след като се включи предупредителната лампа за изразходена енергия, автомобилът може да продължи да се движи за определен период от време (точно както при автомобил с конвенционален двигател). Въпреки това ви съветваме да заредите автомобила си възможно най-скоро след включване на индикацията.

Ако дисплеят показва „-„ означава, че батерията е на съвсем малко проценти. В такъв случай заредете автомобила възможно най-скоро, а ако нямате зарядна станция в близост – паркирайте на безопасно място и повикайте пътна помощ.

В следствие на това, че пробега зависи пряко от фактори като средата и поведението при шофиране, можете да допринесете за по-голяма ефективност като:

  • Шофирате в режим “Eco-drive”
  • Следите индикатора на EV системата
  • Избягвате внезапно ускорение или спиране, подсигурявайки гладко шофиране
  • Избягвате задръствания като проверявате предварително маршрута на пътуването си
  • За предпочитане е да шофирате по магистрали, за да поддържате постоянна скорост
  • Включвате климатичната система само при необходимост
  • Проверявате често  налягането на гумите
  • Разтоварвате ненужен багаж, за да намалите теглото на автомобила

Зареждането отнема различно време в зависимост от метода на зареждане:

  • Външна зарядна станция за бързо зареждане с CCS2 кабел с прав ток (DC) – батерията се зарежда от 0-80% за 30 минути
  • Домашна зарядна трифазна станция  за бързо зареждане с мощност > или + 11kW с кабел Тип3 с променлив ток – от 0% до 100% за 6ч и 30 мин
  • Бавно зареждане с кабел Тип 2 с променлив ток – от 0% до 100% за 31 ч и 02 мин

Упоменатото време за зареждане е само приблизителна индикация. То варира в зависимост от оставащото количество енергия в батерията за шофиране, температурата на околната среда и типа зарядна станция.

Колкото по-висока е температурата на батерията, толкова повече се влошава състоянието й. За да предотвратите по-бързото износване на батерията, Ви съветваме да се въздържате от многократно рязко ускорение или забавяне, продължително движение на празен ход,  както и свръх висока скорост. По отношение на самата батерия е препоръчително да се въздържате от многократно бързо зареждане, паркиране на директна слънчева светлина през летния сезон веднага след зареждане, използване на таймер за зареждане и намаляване на батерията до по-ниски нива, когато автомобилът няма да бъде управляван за по-дълъг период от време (препоръчва се половината или по-малко).

Батерийният електрически автомобил (BEV), като например bZ4X, разчита единствено на електрически двигател за задвижване. В този случай двигателят е монтиран в предната част на автомобила (или в задната част при AWD) и се намира на мястото, където иначе би бил конвенционалният двигател в хибридната или бензиновата версия на Toyota.

Той се движи само с електрическата енергия от батерията. Задвижването от двигателя се предава на предните колела чрез едноскоростна трансмисия, която поема мощността на двигателя и я предава на колелата чрез диференциал.

Двигателят се управлява от блок за управление на мощността (PCU), който следи командите на водача, подавани към педала на газта, и съответно регулира подаването на мощност към двигателя.

  • Батериен електрически автомобил (BEV) от средния сегмент, тип SUV.
  • Батерия с водно охлаждане.
  • bZ4X е първият продукт на Toyota, който предлага система за управление One Motion Grip. Разработена е и нова форма на волана.
  • В автомобила е използвана платформа, предназначена за BEV, базирана на философията e-TNGA.
  • E-axle, обединяващ в едно електромотора и инвертора.
  • Електрозахранващ блок (ESU), обединяващ зареждането и разпределението на енергията.
  • Електронен джойстик за смяна на скоростите.
  • Комбинираните превключватели са интегрирани във волана (за първи път в света).
  • Силата на натискане е оптимизирана от съображения за управление с един педал. Интегрираният със сензор педал е адаптиран с оглед на оперативността.
  • На предната седалка е монтирано лъчево отопление на краката.
  • Приет е нов символ на марката, който символизира новото поколение BEV.
  • Възприет е кръгъл волан с малък диаметър и превъзходна управляемост.

"bZ" означава „beyond zero" или „отвъд нулата". Тези две думи олицетворяват мисията на Toyota не просто да сведе въглеродните си емисии до нула, а да отиде отвъд това, като допринесе за устойчивото развитие на бъдещите поколения и технологиите от тяхното ежедневие.

Взети са мерки за Оосигуряване на по-добра енергоспестяваща ефективност и пробег по време на шофиране реална среда (особено в зимни условия):

  • Благодарение на ефективността на двигателите и управлението на енергията, официалните данни по WLTP сочат, че моделът с предно предаване изминава до 516 км с напълно заредена батерия, с коефициент на ефективност 14,3 kWh/100 км или 7,0 км/кВтч. За модела със задвижване на всички колела bZ4X официалният пробег е до 470 км с ефективност 15,8 kWh/100 км или 6,3 км/kWh**.
  • В допълнение на постигнатата аеродинамика и намаленото тегло на каросерията, за намаляване на потреблението на енергия, особено в зимни условия, е инкорпориран климатик от термопомпен тип (климатикът е снабден с бутон All Auto (ECO) за отопление само в близост до пътниците, за да се намали консумацията на електроенергия, особено през зимата).
  • Премахнато е разделянето на въздушния поток, възникващо в ъглите на предната броня.

Ако не намирате отговор на Вашия въпрос, може да се свържете с нас тукOpens in new window.