Заявете пробно шофиране
Свържете се с нас
Ценови листи
Конфигуратор
Резервирайте сервиз онлайн
My Toyota/Моята Toyota

Технологията "Горивна клетка"

Една стъпка по-близо до устойчива мобилност

Вместо да бъдат задвижвани от двигател с вътрешно горене, автомобилите с горивни клетки (FCV) получават мощност от пакет от горивни клетки, които генерират електричество, следствие на реакцията между водород и кислород.

Нулеви емисии

Те не само не генерират вредни емисии, а само вода, но и тяхната ефективност на процеса е много по-висока. Освен това водородът, необходим за реакцията, може да се генерира от естествени енергийни източници като слънце и вятър.

/
Хибридна същност

В основата на задвижването на нашите автомобили с водородна горивна клетка е всъщност добре познатата хибридна система, разработвана от нас с години.

При ниска скорост, например при движение в града, FCV функционира точно като електрически автомобил, използвайки електрическата енергия, складирана в батериите. При намаляване на скоростта, батерията се зарежда посредством електромотора, който заработва като генератор и изпраща получената енергия в батерията.

Извън града, при движение с по-висока скорост, батерията не се използва и само водородната горивната клетка задвижва електромотора. Когато има нужда от повече мощност, например при внезапно ускорение, батерията подпомага горивната клетка и двата енергийни източника работят в синхрон.

/
Устойчиво бъдеще

Изпълнението на високите цели, които си поставяме, например успешен студен старт на горивната клетка при -30 градуса означава, че нищо не може да спре разрастването на вижданията ни за екологична и природосъобразна мобилност.

/
Концепцията с горивна клетка FCV-R

Нашата концепция FCV-R направи своята световна премиера на Автомобилното изложение в Токио през 2011 и положи основите на масовото производство на автомобили с горивна клетка.

Скрит под аеродинамичното купе на автомобила, пакетът от горивни клетки бе значително по-малък от предходните, а двата водородни резервоара бяха разположени под пода. Увеличен бе обема както на купето, така и на товарното пространство, за да се получи един практичен семеен автомобил.

Автономния пробег от над 700 км с едно зареждане, при това без вредни емисии, определено привлече вниманието на всички.

/
Концепцията FCV

Електриково синия FCV е нашият пилотен водороден концептуален автомобил, който стартира продажби през 2015.

Оборудван с най-високопроизводителната горивна клетка и високоефективен конвертор на мощността за увеличен волтаж, FCV осигурява повече динамика на по-ниска цена. Нашият автомобил изминава 500 км с едно зареждане, което трае около 3 минути. Освен това разполага с достатъчно място за четирима и с пълноразмерен багажник на седан.

Невероятно, но с един резервоар, FCV може да генерира енергия, достатъчна да посрещне ежедневните нужди на едно семейство за цяла седмица.

/

Още по темата

Процесът на рециклиране Процесът на рециклиране Край на жизнения цикъл Какво е Hybrid Synergy Drive? Какво е Hybrid Synergy Drive? Да разберем предимствата на хибридната технология Toyota увеличава плана си за производството на водородния Mirai Toyota увеличава плана си за производството на водородния Mirai За първия месец от старта на продажбите на автомобила са направени над 1500 поръчки, което накара компанията да увеличи производствените си планове за седанът с горивни клетки. Представяне на Cite Lib от Ha:Mo Представяне на Cite Lib от Ha:Mo Проектът не е просто поредната програма за споделени автомобили, Cité Lib от Ha:mo предлага услуги за градска мобилност от нов тип, основана на ултра-компактните електрически превозни средства.
Настройките Ви за "Бисквитки"

За да подобрим използването на нашия сайт и предлаганите услуги, ние използваме "Бисквитки", "уеб маяци" или други технологии за проследяване на поведението и прегледаното съдържание на сайта ни. Ако сте съгласни с това можете да продължите да ползвате интернет страницата ни или можете да промените своите настройки тук.

Потвърдете своите настройки, за активиране или деактивиране на "бисквитките":

OK