Връзки за бърз достъп

Електрически автомобили, задвижвани от батерия

Научете повече за нашите изцяло електрически превозни средства
Може да сме известни с нашата хибридна електрифицирана технология, но знаем, че бензиновите и електрическите хибриди не са единственото решение за осигуряване на по-добър и енергийно ефективен транспорт. Разработваме също така технология за електромобили с акумулаторни батерии, като част от нашата пътна карта за бъдеща мобилност. Вярваме, че електрическите автомобили с батерии могат да подобрят мобилността и да намалят замърсяването в градските райони. За да използваме максимално потенциала им, трябва да насърчим голям брой хора да ги приемат. 

Изпитване на електрически автомобили с батерии в реални градски условия

Научете повече

Насърчаване на мултимодален транспорт в градовете

Целта на проекта Cité Lib by Ha:mo е да се създаде по-добре координирана, достъпна и рентабилна транспортна мрежа, включително обществен достъп до електромобилен парк. На 27 места за паркиране и зареждане в целия град, повечето от които на ключови транспортни възли, са разположени 35 Toyota i-ROAD и 35 COMS возила, които са на разположение за публични нужди.

Те могат да се използват за много различни видове пътувания: кратки дестинации, пътувания от точка А до точка Б, за пазаруване, за бизнес среща или посещение на приятели. Идеални са и за началната или последната част от пътуване, като превозват хората до или от жп гара, трамвайна или автобусна спирка.

Хората могат да проверяват наличните свободни превозни средства, да планират маршрута си, да резервират и да платят за него, като използват специални приложения на своя смартфон или компютър. Те могат просто да вземат превозно средство на една гара и да го оставят на друга в близост до местоназначението си.

Какво е Ha:mo?

 

Ha:mo – „хармонична мобилност“ – е мрежата от следващо поколение на Toyota за справяне с местните транспортни нужди чрез проектиране на възможно най-добрите връзки между частния транспорт и системите за обществен транспорт, използвайки електрически превозни средства с батерии. Тя има потенциала да намали задръстванията в градските райони, да подобри качеството на въздуха чрез снижаване на емисиите и да даде нова енергия на общностите, като направи пътуванията по-ефективни и по-лесни за осъществяване.

 

Различни аспекти на системата се тестват на места в реалния свят. Toyota City е центърът за тестване на нови услуги и функции, докато в Токио Ha:mo се използва за осигуряване на мост „първа/последна миля“ за свързване на хората с транспортните системи на града. В Окинава фокусът е върху това системата да бъде адаптирана в курортен град, отговаряйки на нуждите за свободното време като разглеждане на забележителности. В ход е и схема в Тайланд, където Ha:mo се използва за предоставяне на услуга за споделяне на автомобили с помощта на електрически превозни средства с батерии в кампуса на университета Чулалонгкорн.

Подобно на i-ROAD, COMS е компактно електрическо превозно средство, предназначено за шофиране из града. То е по-конвенционално като дизайн, с една седалка и четири колела и по-скоро наподобява автомобил. Достъпно е за клиентите в проекта Cité Lib by Ha:mo като алтернатива на i-ROAD и се предлага с малък багажник, който може да побира пазарски или нощни чанти. COMS се произвежда от Toyota Auto Body и използва обикновена оловно-киселинна батерия.

Toyota i-ROAD е проектиран за градско шофиране. Той е само малко по-широк от моторен скутер, но има покрив и две врати и е по-стабилен, с две колела отпред и едно отзад. Возилото  използва нашата нова технология Active Lean, като се накланя, докато завивате в завой, подобно на скиор на спускане, който прави завои.

 

Всичко, което трябва да направите, е да завъртите волана, както при нормална кола. Захранва се от компактна литиево-йонна батерия и не генерира емисии. Има допълнителна седалка зад водача, което допринася за удобството, тишината и забавлението при управление.

 

Технологичното решение на i-ROAD

 

Предизвикателството пред главния инженер на i-ROAD Акихиро Янака беше да създаде превозно средство, което е малко на широчина, компактно и много маневрено. Той открива вдъхновение в едно от любимите си хобита – карането на ски.

 

Янака отбелязва: „Шофьорът и превозното средство трябва да се движат в синхрон, така че помислих за най-естествения начин да направя това. Открих вдъхновение в карането на ски и го приложих по такъв начин че водачът на i-ROAD да упражнява контрол, като същевременно получава приятното усещане, че е едно цяло с превозното средство. Вярвам, че това създава ново изживяване в ежедневното движение.“