Връзки за бърз достъп

Култура на безопасност

В Toyota живеем и следваме култура на безопасност във всичко, което правим
Безопасността е наш основен приоритет. В крайна сметка ние се стремим към нулево ниво на пътнотранспортни произшествия в общество, в което хората могат да се движат свободно и безопасно. Тази амбиция изисква всеобхватен подход, който се простира отвъд безопасността на автомобилите и пътя и включва цялостна осведоменост и образование за безопасността.
  • Безопасността е вградена в нашата ДНК

    Безопасността винаги е била неразделна част от нашата фирмена култура. Още през 1938 г. Toyota Motor Corporation в Япония стартира Комитет за безопасност и здраве и организира дейности за Седмицата на безопасността. В средата на 20-ти век съоръженията са адаптирани, за да отговарят на все по-строгите стандарти и протоколи за безопасност. От 80-те години нататък кампаниите се фокусират върху предотвратяването на тежки инциденти.

    Започнала през януари 1992 г., инициативата STOP6 обхваща шестте елемента от проекта за безопасност TOYOTA 0 (нулево ниво на злополуки), включително инциденти, причинени от (1) движещи се машини, (2) тежки предмети, (3) контакт с превозни средства, (4) падания, (5) токов удар и (6) високи температури. С изрично позоваване в Глобалната визия на Toyota за 2011 г., безопасността със сигурност ще остане вградена в нашата фирмена култура.

„Моят ангажимент за безопасност е да бъдем водещи на първо място в безопасността, разнообразието, равнопоставеността и приобщаващата култура във всички бизнеси на Toyota в Европа.“

Мат Харисън, главен оперативен директор Toyota Motor Europe
  • DOJO: Ключово оръжие за безопасност

    Нашата култура на безопасност не се определя от нещата, които казваме, а от нещата, които правим. Ето защо нашите ключови логистични и производствени съоръжения разполагат с така нареченото „доджо“ на място. Dojo на японски означава „стая за интензивно и потапящо обучение“. Новодошлите в Toyota обикновено преминават през обширна програма за обучение, преди да отидат на работното си място. В доджото, теорията се прилага на практика. Това е мястото, където нашите хора научават всичко, което трябва да знаят за безопасността на работното място, по изключително визуален и въздействащ начин.

Впечатления от доджо пространство


  • Защо е важно да носите предпазни очила, които плътно прилепват към лицето? Защото предотвратява попадането в очите на искрите или стружките, които се отделят при работа с трион.

  • Ергономията е ключова част от превантивното обучение по безопасност, обхващаща начините за безопасно вдигане на товари, като държите гърба си изправен и поставяте краката си правилно.

  • Служителите, които не са убедени във важността на предпазните обувки, обикновено са убедени след като видят демонстрацията със смачкана кутия по време на обучението.

  • Пешеходните зони са систематично разграничени с порти, за да отделят пешеходците от движещите се наоколо превозни средства.
  • Бъдете бдителни за рискове за безопасността

    Обучението е ефективен начин за въвеждане на безопасността, но не е достатъчно, за да поддържа темата като водеща в ежедневната работа. Напомнянията, за предпочитане визуални, са ключови. В нашите операции в Обединеното кралство, например, Календар за безопасност повишава информираността с ежедневни съвети за безопасност. Може да обхваща ергономия, превантивни упражнения, цялостно благосъстояние и здраве, инструменти и процедури за безопасност... И в цялата компания Toyota в Европа октомври е месец на безопасността и благосъстоянието. Всяка година във всички наши европейски предприятия се провежда кампания за непрекъснато подобряване и гарантиране на безопасността на работа.

  • Цялостно здраве и благополучие

    Можем да осигурим най-доброто от хората само в среда, в която те се чувстват сигурни да работят. Безопасността и цялостното здраве и благополучие вървят ръка за ръка. Широко признато е, че ние сме по-податливи на стрес в днешния модерен начин на живот и стресът може да повлияе на физическото и психическото благосъстояние на хората. В Toyota са въведени много превантивни програми за намаляване на стреса чрез обучение на служителите. Предприемат се действия за насърчаване на хората да сигнализират за проблемите на ранен етап, така че те да могат да бъдат адресирани по-бързо. Повече от всякога трябва да се грижим един за друг.