Заявете пробно шофиране Свържете се с нас Ценови листи Конфигуратор Резервирайте сервиз онлайн

Toyota прототипите с горивни клетки

Прототипите в основата на създаването на седанът с горивни клетки

Toyota е на път да пусне автомобил, който отделя само вода - Седанът с горивни клетки (FCV). Това събитие в автомобилната индустрия е резултат от две десетилетия непрекъснати пионерски инновации и разработки, така че времето е подходящо да погледнем назад към 11-те прототипа с горивни клетки, които са в основата на реализацията на водородния автомобил на масовия пазар.

В Европа, седанът с горивни клетки, показан по-горе, ще бъде пуснат в масова продажба и ще заеме историческото място на първият серийно произвеждан водороден автомобил Toyota в света. Така TOYOTA бетонира позицията си, като иновативна, технологична компания, ориентирана към развитието и реализацията на зелени, еко-проекти, които целят опазването на околната среда. В навечерието на очакваното с нетърпение автомобилно събитие, да обърнем поглед назад в хронолигията на времето към автомобилните прототипи с горивни клетки, показвани от компанията през годините, които са в основата на реализацията този новаторски автомобил.

FCEV Сериите

Представен през 1996, FCEV-1 бе първият от сериите Toyota автомобили с горивни клетки от първо поколение базирани на RAV4 и първият по рода си прототипен автомобил с горивни клетки на Toyota. Първоначално оборудван с абсорбиращо водорода устройство за съхранение от алуминий, прототипът бе доразвит  през 1997 когато бе представен като FCEV-2, който вече бе оборудван с преобразувател, който извлича вдорода от метанол.

FCEV-1  първият прототип на Toyota с горивни клетки
FCEV-1 първият прототип на Toyota с горивни клетки
FCHV Сериите

Въз основа на популярния в Америка модел Toyota Highlander, са създадени прототипите FCHV-3 и FCHV-4, които са оборудвани с горивни клетки предлагащи мощност от 90kW - над четири пъти тази на FCEV-1 - за да предложи 150 км.ч. максимална скорост и и пробег без зареждане от 250 км.

Прототипът FCHV-4 — механично е много подобен на FCHV-3 — е първият Toyota автомобил с горивни клетки получил лиценз за тестова езда по улиците на Япония. тестовете стартират през Юни 2001 година и продължават три години, като целта е била да се измери динамичността на автомобила по магистралите, стръмните пътища и други сурови пътни условия.

По късно същата година, е представен и FCHV-5. Прототипа е базиран все още на модела Highlander, но преобразувателя на водород Clean Hydrocarbon Fuel (CHF) който генерира електричество от доставения чист въглеводород (Clean Hydrocarbon Fuel ) е оборудван с иновативен катализатор, топлообменник и други компонентъ, които повишават динамчното ускорение и икономичността на прототипа.

FCHV Сериите
FCHV Сериите
Fine-S

FINE-S прави световния си дебют в Северо Американското Автомобилно изложение през 2003. Прототипът използва водородни горивни клетки и хибридна електрическа система за адвичване, монтиран под пода на автомобила, допринасяйки за по-ниския център на тежестта. Мощността се предава директно до всяко от четирите колела на автомобила.

Fine-S прототипът с независимо задвижване на колелата
Fine-S прототипът с независимо задвижване на колелата
Fine-N

Fine-N прототипът е представен на автомобилното изложение в Токио през 2003 година. Пакетът с горивни клетки на прототипа е самс 150мм височина и е монтиран отново под пода на колата, заедно с високовотловата литиево-йонна батерия.

Горивната клетка в Fine-N е по-малка, отколкото в FINE-S, това е станало възможно чрез съхраняването на водорода под по-голямо налягане - 70 мегапаскала (MPI), или 10 150 PSI, около 700 атмосфери. Пробегът на прототипа с горивни клетки е впечатляващите 500 километра.

Вместо конвенционално задвижване, Fine-N използва електронно завиване, спиране и ускорение. Без механични компоненти, уредите за управление като педали и волан, могат да бъдат позиционирани според предпочитанията на всеки отделен клиент.

Пробегът на FINE-N е впечатляващите 500 километра
Пробегът на FINE-N е впечатляващите 500 километра
Fine-T

На Автомобилното изложение в Токио през 2005 завесата разкрива новия прототип с горивни клетки - Fine-T. Иновативният модел притежава интериорното пространство на Toyota Avensis, докато екстериора е почти колкото този на Toyota Yaris.

Fine-T пространство на Avensis в размер на Yaris
Fine-T пространство на Avensis в размер на Yaris

Независимо завиване на четирите колела позволява екстремно малък радиус на завиване, невъзможен за постигане с обикновен автомобил. Снимката по-долу показва системата в действие.

Система за независимо завиване на четирите колела
Система за независимо завиване на четирите колела
FCHV-adv

FCHV-adv на практика е усъвършенствана версия на FCHV-5, чийти пробег е невероятните 830 км. Това е постигнато благодарение на монтирането на водородни резервояри с високо налягане.

FCHV-adv е с  невероятните 830 км. пробег
FCHV-adv е с невероятните 830 км. пробег
FCV-R

FCV-R дебютира на 42-то Автомобилно изложение в Токио през 2011. Прототипът е с 35 mm по-дълъг от съвременния Toyota Avensis и е 4,745 mm дълъг, с още по малък пакет горивни клетки от предходния прототип. Сега пакетът е монтиран под седалките заедно с водородни резервоари близнаци, за по-нисък център на тежестта.

Двата резервоара в комбинация предлагат пробег на автомобила с горивни клетки FCV-R от около 700 km. Мястото на резерворите и пакета с горивни клетки увеличава полезното кабинно и багажно пространство на автомобила.

FCV-R дебютира на 42-то Автомобилно изложение в Токио
FCV-R дебютира на 42-то Автомобилно изложение в Токио
FCV

Визуално, FCV прототипът е много близък до  предходния FCV-R; показан е на  43-тото Автомобилно изложение в Токио през 2013. Отвътре прототипът същ прилича на предходния с акцент върху компактните и олекотени компоненти: пакет с горивни клетки и два водородни резервоара.

Toyota пакета с горивни клетки предлага мощност от 3kW/l — два пъти повече от системата на предходния прототип FCHV-adv  — и максимална мощност от 100kW. Прототипът е оборудван и с високоволтов преубразовател..

FCV с два пъти повече мощ
FCV с два пъти повече мощ
Политиката ни за Е-конфиденциалност

За да Ви предложим по-добро обслужване използваме "бисквитки" на нашия сайт. Ако сте съгласни с използването на "бисквитки" на сайта ни продължете. Ако желаете можете да промените настройките на бисквитките във вашия браузър.