Заявете пробно шофиране
Свържете се с нас
Ценови листи
Конфигуратор
Резервирайте сервиз онлайн
My Toyota/Моята Toyota

Toyota прототипите с горивни клетки

Прототипите в основата на създаването на седанът с горивни клетки

Toyota е на път да пусне автомобил, който отделя само вода - Седанът с горивни клетки (FCV). Това събитие в автомобилната индустрия е резултат от две десетилетия непрекъснати пионерски инновации и разработки, така че времето е подходящо да погледнем назад към 11-те прототипа с горивни клетки, които са в основата на реализацията на водородния автомобил на масовия пазар.

В Европа, седанът с горивни клетки, показан по-горе, ще бъде пуснат в масова продажба и ще заеме историческото място на първият серийно произвеждан водороден автомобил Toyota в света. Така TOYOTA бетонира позицията си, като иновативна, технологична компания, ориентирана към развитието и реализацията на зелени, еко-проекти, които целят опазването на околната среда. В навечерието на очакваното с нетърпение автомобилно събитие, да обърнем поглед назад в хронолигията на времето към автомобилните прототипи с горивни клетки, показвани от компанията през годините, които са в основата на реализацията този новаторски автомобил.

FCEV Сериите

Представен през 1996, FCEV-1 бе първият от сериите Toyota автомобили с горивни клетки от първо поколение базирани на RAV4 и първият по рода си прототипен автомобил с горивни клетки на Toyota. Първоначално оборудван с абсорбиращо водорода устройство за съхранение от алуминий, прототипът бе доразвит  през 1997 когато бе представен като FCEV-2, който вече бе оборудван с преобразувател, който извлича вдорода от метанол.

FCEV-1  първият прототип на Toyota с горивни клетки
FCEV-1 първият прототип на Toyota с горивни клетки
FCHV Сериите

Въз основа на популярния в Америка модел Toyota Highlander, са създадени прототипите FCHV-3 и FCHV-4, които са оборудвани с горивни клетки предлагащи мощност от 90kW - над четири пъти тази на FCEV-1 - за да предложи 150 км.ч. максимална скорост и и пробег без зареждане от 250 км.

Прототипът FCHV-4 — механично е много подобен на FCHV-3 — е първият Toyota автомобил с горивни клетки получил лиценз за тестова езда по улиците на Япония. тестовете стартират през Юни 2001 година и продължават три години, като целта е била да се измери динамичността на автомобила по магистралите, стръмните пътища и други сурови пътни условия.

По късно същата година, е представен и FCHV-5. Прототипа е базиран все още на модела Highlander, но преобразувателя на водород Clean Hydrocarbon Fuel (CHF) който генерира електричество от доставения чист въглеводород (Clean Hydrocarbon Fuel ) е оборудван с иновативен катализатор, топлообменник и други компонентъ, които повишават динамчното ускорение и икономичността на прототипа.

FCHV Сериите
FCHV Сериите
Fine-S

FINE-S прави световния си дебют в Северо Американското Автомобилно изложение през 2003. Прототипът използва водородни горивни клетки и хибридна електрическа система за адвичване, монтиран под пода на автомобила, допринасяйки за по-ниския център на тежестта. Мощността се предава директно до всяко от четирите колела на автомобила.

Fine-S прототипът с независимо задвижване на колелата
Fine-S прототипът с независимо задвижване на колелата
Fine-N

Fine-N прототипът е представен на автомобилното изложение в Токио през 2003 година. Пакетът с горивни клетки на прототипа е самс 150мм височина и е монтиран отново под пода на колата, заедно с високовотловата литиево-йонна батерия.

Горивната клетка в Fine-N е по-малка, отколкото в FINE-S, това е станало възможно чрез съхраняването на водорода под по-голямо налягане - 70 мегапаскала (MPI), или 10 150 PSI, около 700 атмосфери. Пробегът на прототипа с горивни клетки е впечатляващите 500 километра.

Вместо конвенционално задвижване, Fine-N използва електронно завиване, спиране и ускорение. Без механични компоненти, уредите за управление като педали и волан, могат да бъдат позиционирани според предпочитанията на всеки отделен клиент.

Пробегът на FINE-N е впечатляващите 500 километра
Пробегът на FINE-N е впечатляващите 500 километра
Fine-T

На Автомобилното изложение в Токио през 2005 завесата разкрива новия прототип с горивни клетки - Fine-T. Иновативният модел притежава интериорното пространство на Toyota Avensis, докато екстериора е почти колкото този на Toyota Yaris.

Fine-T пространство на Avensis в размер на Yaris
Fine-T пространство на Avensis в размер на Yaris

Независимо завиване на четирите колела позволява екстремно малък радиус на завиване, невъзможен за постигане с обикновен автомобил. Снимката по-долу показва системата в действие.

Система за независимо завиване на четирите колела
Система за независимо завиване на четирите колела
FCHV-adv

FCHV-adv на практика е усъвършенствана версия на FCHV-5, чийти пробег е невероятните 830 км. Това е постигнато благодарение на монтирането на водородни резервояри с високо налягане.

FCHV-adv е с  невероятните 830 км. пробег
FCHV-adv е с невероятните 830 км. пробег
FCV-R

FCV-R дебютира на 42-то Автомобилно изложение в Токио през 2011. Прототипът е с 35 mm по-дълъг от съвременния Toyota Avensis и е 4,745 mm дълъг, с още по малък пакет горивни клетки от предходния прототип. Сега пакетът е монтиран под седалките заедно с водородни резервоари близнаци, за по-нисък център на тежестта.

Двата резервоара в комбинация предлагат пробег на автомобила с горивни клетки FCV-R от около 700 km. Мястото на резерворите и пакета с горивни клетки увеличава полезното кабинно и багажно пространство на автомобила.

FCV-R дебютира на 42-то Автомобилно изложение в Токио
FCV-R дебютира на 42-то Автомобилно изложение в Токио
FCV

Визуално, FCV прототипът е много близък до  предходния FCV-R; показан е на  43-тото Автомобилно изложение в Токио през 2013. Отвътре прототипът същ прилича на предходния с акцент върху компактните и олекотени компоненти: пакет с горивни клетки и два водородни резервоара.

Toyota пакета с горивни клетки предлага мощност от 3kW/l — два пъти повече от системата на предходния прототип FCHV-adv  — и максимална мощност от 100kW. Прототипът е оборудван и с високоволтов преубразовател..

FCV с два пъти повече мощ
FCV с два пъти повече мощ

Повече за прототипите на Toyota

i-Road новата форма на транспорт i-Road новата форма на транспорт Представяме Ви новият TOYOTA i-ROAD, новата форма на транспорт. НАЙ-УМНИЯТ град в Европа НАЙ-УМНИЯТ град в Европа Само след няколко месеца, 70 Toyota i-ROAD и COMS ултра компактни електрически автомобили (EVs) ще кръстосват улиците на френския Гренобъл. Toyota на Автомобилното изложение в Женева 2016 Toyota на Автомобилното изложение в Женева 2016 Тази година на Автомобилното изложение в Женева, Toyota поднася пред очите ни по-доброто бъдеще на автомобилите – и един модел, който ще Ви плени: Новият Toyota C-HR! Прототипите от Toyota на автомобилното изложение в Токио Прототипите от Toyota на автомобилното изложение в Токио Три пленяващи с очарованието си автомобилни прототипа дебютират на тазгодишното издание на Tokyo Motor Show - визията ни за вълнуващото автомобилно бъдеще, което ни очаква. Гаранция 6 години или 200,000 км за всички модели Toyota Гаранция 6 години или 200,000 км за всички модели Toyota Днес на Автомобилен Салон София 2015, Тойота Балканс въвежда стандартно 6 Години Гаранция или 200 000 километра за всички модели Toyota Прототипът TOYOTA C-HR: Визия за Бъдещето Прототипът TOYOTA C-HR: Визия за Бъдещето Открийте новото превъплъщение на концептуалния модел C-HR, уникалното виждане на Toyota за сегмента на компатните кросоувъри. Технологията "Горивна клетка" Технологията "Горивна клетка" Една стъпка по-близо до устойчива мобилност с нулеви емисии Toyota с главна роля на изложението в Женева Toyota с главна роля на изложението в Женева За феновете на Toyota, нашият щанд на 85-то Автомобилно изложение в Женева предлага всичко: премиери на нови модели, иновации, състезателни автомобили и дори революционния водороден седан Mirai, който отделя единствено вода! Toyota увеличава плана си за производството на водородния Mirai Toyota увеличава плана си за производството на водородния Mirai За първия месец от старта на продажбите на автомобила са направени над 1500 поръчки, което накара компанията да увеличи производствените си планове за седанът с горивни клетки. Всичко което трябва да знаете за TOYOTA Mirai Всичко което трябва да знаете за TOYOTA Mirai Mirai е всичко това, което се очаква от следващото поколение автомобили: силно отличаващ се дизайн; вълнуващо шофиране с отлична управляемост, гарантирана от ниския център на тежестта; и тихо, но мощно ускорение от електрическия мотор. Toyota Mirai: Екологични показатели и удобство Toyota Mirai: Екологични показатели и удобство Разглеждаме в детайли иновативната технология на водородната Toyota Mirai – Горивна клетка Toyota, Конвертор за увеличаване на електрическата мощ от горивната клетка и Водородни резервоари под високо налягане. Преглед на прототипите на Toyota Преглед на прототипите на Toyota Нашите прототипи са огледало на въображението, мечтите, емоциите и вдъхновението на нашите инженери и дизайнери. Te са уникална възможност да ви покажем визията на Toyota за бъдещето на автомобилната индустрия. Toyota Mirai: Стабилно управление и ненадмината тишина Toyota Mirai: Стабилно управление и ненадмината тишина Toyota Mirai: Стабилно управление и ненадмината тишина. Разполагането на горивната клетка и водородните резервоари в центъра, под пода на автомобила, осигурява на Toyota Mirai изключително стабилно управление, комфорт и нисък център на тежестта. Toyota Mirai: Проектирана и оборудвана за максимална безопасност Toyota Mirai: Проектирана и оборудвана за максимална безопасност Toyota Mirai ще направи своя дебют на Европейския пазар през Септември 2015. В тази статия ще разгледаме в детайли оборудването за безопасност в автомобила с горивна клетка. TOYOTA ME.WE TOYOTA ME.WE Един прототип съчетаващ 4 автомобила в един Toyota Mirai vs FCHV-adv – технически характеристики Toyota Mirai vs FCHV-adv – технически характеристики Разглеждаме техническите характеристики на Toyota Mirai в сравнение с предшественика му: SUV-ът с водородна горивна клетка FCHV-adv. Toyota Mirai, седанът с горивна клетка: характеристики и старт на продажби Toyota Mirai, седанът с горивна клетка: характеристики и старт на продажби Новият автомобил Toyota Mirai с водородна горивна клетка направи своя официален дебют на Японския пазар на 15 Декември. В Европа автомобилът ще се продава от Септември 2015 г. Toyota Mirai: Екстериорен и интериорен дизайн Toyota Mirai: Екстериорен и интериорен дизайн Екстериорния дизайн на Toyota Mirai е вдъхновен от изящните линии, които описва всяка капка вода, а благодарение на внимателното проектиране и оптимално разположение на горивната клетка и батерията, автомобилът разполага с просторно багажно пространство. 10 факта за Toyota Mirai 10 факта за Toyota Mirai 10 основни факта, които трябва да знаете за Toyota Mirai – моделът, който ще направи толкова за автомобилите с горивни клетки, колкото направи Prius за хибридите Toyota i-ROAD прототипен автомобил за града Toyota i-ROAD прототипен автомобил за града На изложението в Женева през 2013 г. прототипът на Toyota направи своята световна премиера и обра овациите на изложението. i-Road реалистично разкрива бъдещето на градската мобилност без тежките задръствания и с грижа за околната среда чрез синергията на автомобилния парк и градския транспорт.
Политиката ни за Е-конфиденциалност

За да Ви предложим по-добро обслужване използваме "бисквитки" на нашия сайт. Ако сте съгласни с използването на "бисквитки" на сайта ни продължете. Ако желаете можете да промените настройките на бисквитките във вашия браузър.