Първият Японски суперавтомобил

Toyota 2000GT

Представяме ви единственият супер-автомобил Toyota с главна роля в "Човек живее само два пъти" от поредицата за Джеймс Бонд. Автомобил, който освен своята спортна същност впечатлява и до днес автомобилните ентусисати с неотразимия си дизайн.

Докато някои от най-добрите европейски производители разработват и сглобяват изключителни автомобили, Япония, без много шум, проектира един завладяващ автомобил, който изглежда толкова неотразим днес, колкото и в момента, в който е пуснат на пазара: Toyota 2000GT.

Известен с участието си с Шон Конъри във филма на Джеймс Бонд You Only Live Twice през 1967 г., 2000GT се появява на световната сцена същата година и недвусмислено заявява, че Toyota е достойна да се конкурира с най-доброто, което Европа може да предложи.

/
/

"Направете всичко необходимо не само да създадете 2000GT, а да бъде единствена, или по-скоро най-великолепната кола в света."

Шоичи Саито

През 1964 г., малко след японската Гран при, се заражда идеята за нов GT модел на Toyota. Той е изпълнен в сътрудничество с Yamaha Motor Co. и под надзора на Шоичи Саито - ръководител на проекта. Неговото кратко послание гласяло: "Направете всичко необходимо не просто да създадете 2000GT, а да бъде единствената, или по-скоро най-великолепната кола в света."

Само година по-късно визията на Саито става реалност: прототипът "280 A1" е представен на Автомобилното изложение Tokyo Motor Show през 1965 г. Ултра ниското купе блясва по пътищата цели две години по-късно, но за малцината щастливци чакането със сигурност си струва.

/
/
/
/

Днес 2000GT изглежда толкова добра, колкото и в деня на първото представяне. Сякаш съзерцавате изобретение на изкуството, което поглъща с извивки, наподобяващи бутилка Coca-Cola, които се спускат стремглаво по страничните линии на купето. Предната част на автомобила грабва с големи, покрити с плексиглас фарове, разположени от двете страни на централна Т-образна радиаторна решетка и елегантна хромирана броня, предпазваща краищата на предницата. Под дългия и широк преден капак са разположени двигатели и повдигащи се фарове, които осигуряват допълнително осветление при включване, а когато не се използват седят незабележимо интегрирани в купето за по-добра аеродинамика.

GT е проектирана с явна мисъл за шофьора. Малкото, но перфектно оформено купе, чиято височина в задната част е точно 116 см от земята, притежава не само перфектни пропорции, но и елегантна динамична стойка. Уникален детайл в GT са лайстните на предното стъкло - предната А-колона се издължава елегантно назад, завършвайки в тавана, докато долната линия се извива встрани, към задната част, подчертавайки аеродинамичната странична линия.

/
/

Когато станете свидетел на тези изключителни извивки и детайли, разбирате до каква степен 2000GT оказва влияние върху дизайнерите на съвременната GT86 – най-новия член в дългата гама спортни модели.

/
/

Широките изпъкнали калници и преливащи странични линии се обединяват в задната част, която включва четири кръгли стопа. По подобие на предницата, два хромирани елемента осигуряват защита на компактната задница, а разположените в центъра изпускателните тръби на GT поставят финалния акцент.

Отвътре пътниците се наслаждават на удобна и нискоразположена позиция, откриваща гледка към пътя през дългия преден капак. Спортните седалки, покрити с оребрена кожа, са елегантно подчертани от луксозен волан с три спици, скоростен лост и приборно табло, изпълнено с дърво Rosewood.

Водачът следи показателите за скорост и обороти от два големи и хромирани инструментални уреда, разположени зад волана, а допълнителната информация е предоставена от пет по-малки по размер уреда до тях. Освен това пътниците имат възможността да слушат радио с автоматичен тунер, а всички второстепенни превключватели и бутони са поставени достъпно с цел по-лесна употреба.

И все пак 2000GT е много повече от една красива опаковка: под разкошния му корпус и кадифен интериор се крие една невероятно сложна машина, която притежава всички качества за динамично управление, изцяло отговарящи на външния му вид.

/
/
/
/

Изпълнение от световна класа - 150 к.с., 2-литров 6-цилиндров двигател задвижва 2000GT до максималната му скорост от 220 км/ч, а ускорението от 0-100 км/ч трае само за 8.6 секунди – постижение, на което много модерни автомобили ще завидят. За щастие и други системи не липсват - дискова спирачна система на всички колела, независимо окачване, диференциал с ограничено приплъзване и леки магнезиево-алуминиеви джанти - тези компоненти са не само монтирани за първи път на японски модел, но и водачът е разполагал с всички инструменти за максимална безопасност и удобство.

Преди да бъде пуснат за продажба през 1967 г., 2000GT оставя отпечатък в учебниците по история, както и моторните спортове. Поставя безброй рекорди като 3 световни и 13 международни от тях са най-ценни. Колата постига и значителен успех в автомобилни състезания, провеждани в САЩ и Япония, като най-забележителен е този през 1967 г. на 24-часовата надпревара във Фуджи.

След три кратки години и 337 произведени автомобила, последният 2000GT излиза от завода през 1970 г. Можете да си представите колко е специална срещата с него при толкова ограничени количество екземпляри. Разглеждането на този перфектен експонат, изобразен на снимките и гордо изложен в музея Лоуман в Холандия, прави преживяването още по-въздействащо.

Няма съмнение, че този рядък и много желан от колекционери японски автомобил отговаря на посланието на своя ръководител, дори и без помощта на Джеймс Бонд. Toyota 2000GT е справедливо считана за един от най-великите автомобили в света.

Изключителни благодарности към Роналд и неговия екип в музея Лоуман в Хага за съдействието при създаването на тази статия.

Научи повече за класическите модели

Историята на Celica Историята на Celica Дори само с името, което означава "Небесен" или "Райски" на испански, Celica е била обречена да стане звезда още при появата си; Никой не е предполагал, че тя ще огрява света вече 35 години, ще вдъхновява поколения и за много хора ще остане автомобил, който не принадлежи на този свят. TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) създава спортния автомобил GT86 CS-R3 TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) създава спортния автомобил GT86 CS-R3 TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) бележи значителен напредък в разработването на състезателния автомобил със задно предаване GT86 CS-R3, като първия прототип навлиза във финалната фаза на окомплектоване. WRC дебют за GT86 CS-R3 в Германия WRC дебют за GT86 CS-R3 в Германия След близо година от старта на развойната дейност, рали-автомобилът GT86 CS-R3 ще направи своя публичен дебют като "откриващ автомобил" с номер "0" в кръга от Световния рали шампионат (WRC) в Германия - ADAC Rallye Deutschland в Триер на 21-24 Август. Автомобилът няма да се състезава, но ще изиграе важна роля при проверките за безопасността на всеки един състезателен етап.
Настройките Ви за "Бисквитки"

За да подобрим използването на нашия сайт и предлаганите услуги, ние използваме "Бисквитки", "уеб маяци" или други технологии за проследяване на поведението и прегледаното съдържание на сайта ни. Ако сте съгласни с това можете да продължите да ползвате интернет страницата ни или можете да промените своите настройки тук.

Потвърдете своите настройки, за активиране или деактивиране на "бисквитките":

Подобряват сигурността на интернет страницата на Toyota и Ви осигуряват минимално ниво на услуги.

"Бисквитки" използвани за подобряване на услугите, които предлагаме, като използваме аналитични услуги, проучвания, мониторинг и цялостно представяне на сайта.

"Бисквитки", които съхраняват информация за вашите данни за достъп до портала ни и запомнят определени избори, които сте направили в сайта ни.

"Бисквитки", които ви предлагат пълно клиентско пътуване и запазват регистър от страниците, които сте посетили и ви предлагат локални услуги около вас и споделят информация, за да ви предложим тест драйв по време на вашето посещение на сайта. Тези "бисквитки" могат да доведат до таргетирани рекламни послания отправени към вас от Toyota, дори когато сте извън интернет страницата на Toyota.