Единствено в А-сегмента се наблюдава следната тенденция – лоялност на клиентите към бензиновите двигатели. Преработеният 3 цилиндров двигател на Toyota, отличен с много награди, предоставя идеален баланс между бърза реакция и икономичност.
„Искахме да подобрим както динамиката, така и икономичността,“ – разяснява главният инженер Терай. „В класа на Aygo текущите разходи по автомобила са от ключово значение – клиентите не искат да харчат много за гориво. Но в същото време не искахме да използваме скъпи технологии за намаляване на разхода, защото това щеше да доведе до значително увеличаване на цената. За това, нашето основно предизвикателство беше да измислим лесни, но и интелигентни начини да постигнем нашите цели.“
Това обяснява дългия списък с подобрения в 998 куб. см агрегат. Първо, степента на сгъстяване е увеличена от 11.0:1 до 11.5:1. Горивната камера е с подобрено охлаждане, а VVT-i системата за впръскване на горивото е оптимизирана. Освен това, един от най-леките двигатели в класа си е дори още по-олекотен, благодарение на използването на глава на цилиндъра с вграден колектор за изгорелите газове.
Двигателят развива 51kW (69 к.с.) при 6000 об/мин и 95 Нм при 4300 об/мин, като 85 Нм са достъпни още от 2000 об/мин.
Новото AYGO понижава разхода на гориво от 4.4 до 4.1 л/100км, а СО2 емисиите спадат до 95 г/км.
Въпреки всички тези подобрения, особено внимание е обърнато на запазването на игривия характер на двигателя. Той продължава да обича високите обороти при по-високи скорости, и въпреки че шумоизолацията е подобрена, спортния звук е запазен при силно подаване на газ.
Накрая, продължително е работено върху аеродинамиката на автомобила с цел подобряване на икономичността. Това включва оптимизацията на въздушния поток около автомобила, използването на преден и заден спойлер, и кори на пода на автомобила. В резултат на това коефициентът на челно съпротивление е намален до Cd 0.29.