Заявете пробно шофиране Свържете се с нас Ценови листи Конфигуратор Резервирайте сервиз онлайн

Toyota Mirai:

Екологични показатели и удобство

Разглеждаме в детайли иновативната технология на водородната Toyota Mirai – Горивна клетка Toyota, Конвертор за увеличаване на електрическата мощ от горивната клетка и Водородни резервоари под високо налягане.

Футуристичната Toyota Mirai използва новоразработената от Toyota система с горивна клетка (TFCS), която съчетава горивната клетка с хибридните технологии.

TFCS е по-енергийно ефективна от двигателите с вътрешно горене и има по-добри екологични показатели с нулеви CO2 емисии и други замърсители. По време на движение предлага същото удобство и автономен пробег като стандартните бензинови автомобили, а зареждането до пълен резервоар отнема само 3 минути.

Системата използва компоненти, изцяло разработени от Toyota, включително Горивната клетка, Конвертора за увеличаване на електрическата мощ от горивната клетка и Водородните резервоари под високо налягане.

Система с Горивна клетка на Toyota

Новата система с горивна клетка на Toyota възпроизвежда максимална мощност от 153 к.с (114кВ). Ефективността при производството на електрическа енергия е подобрено чрез употребата на първата в света фина мрежа от прецизни проводими канали, която разпределя развномерно количество енергия по повърхността на клетките. Тази технология спомага за компактния размер на Горивната клетка, изключителната динамика и водещата в световен мащаб енергийна наситеност от 3.1кВ/л – 2.2 пъти по-висок резултат спрямо предходния концептуален автомобил на Toyota, задвижван от водород – FCHV-adv.

Количеството вода в електролитните мембрани на горивната клетка имат значително влияние върху ефективността при генерирането на електрическа енергия. Количеството вода се контролира чрез вътрешноциркулационна система, която пренася получената вода при процеса на създаване на електроенергия. Тази специфика прави Горивната клетка на Toyota водеща технология в световен мащаб, тъй като за разлика от всички останали задвижвани от водород автомобили на Toyota, този не се нуждае от допълнителен овлажнител.

Конвертор за увеличаване на електрическата мощност от горивната клетка

Новоразработеният компактен, високоефективен и висококапацитетен конвертор увеличава елетрическата мощ, генерирана от Горивната клетка на Toyota до 650 волта. Увеличението на волтажа е позволило значителното намаляване на размера на електромотора и количеството горивни клетки, водейки до по-компактна система с по-висока производителност и намалени производствени разходи.

Водородно резервоари под високо налягане

Горивните резервоари имат трислойна структура, изградена от пластмаса с карбонови нишки и други материали, която позволява складиране на водород под високо налягане – 70МПа, или приблизително 700 бара. В сравнение с резервоарите на предходната водородна Toyota – FCHV-adv, капацитетът е увеличен с около 20%, а теглото и размера са намалени с 5.7 wt%.

Политиката ни за Е-конфиденциалност

За да Ви предложим по-добро обслужване използваме "бисквитки" на нашия сайт. Ако сте съгласни с използването на "бисквитки" на сайта ни продължете. Ако желаете можете да промените настройките на бисквитките във вашия браузър.