Автомобилът за хората

Toyota Corolla

Половин век на автомобилната арена, и над 40 милиона продажби, Corolla остава най-предпочитания автомобил в света, може би защото с всяко поколение отстоява идеята, с която е замислен: че е автомобил създаден да радва хората!
Научете повече за експоната на първото поколение на модела в музея Louwman.

Всички сме изпитвали онова особено чувство на комфорт и силна емоция, когато нещо от миналото обзема съзнанието ни със сантимент:

Дали това е песен по радиото, която помним от детството си, или аромат, който ни припомня за домашно приготвените ястия за семейните сбирки, или филм който предизвиква спомени и емоции от детството...

Автомобилите също отключват спомени! Те ни напомнят за пътешествията ни, за ситуации и моменти, които правят живота ни такъв какъвто е: може да е мъгляв спомен за еднодневна семейна екскурзия, или напрегнатите моменти при смяната на предавките, когато сте се опитвали да се справите с крак върху съединителя и ръка върху скоростния лост в първия си автомобил или онова чувство на гордост, когато сте заели мястото си зад волана на нафуканата си служебна кола.

Така че, когато един изключително успешен автомобил какъвто е Toyota Corolla, продължава да докосва сърцата на повече от 40 милиона души по света , разбирате че този автомобил е оставил и огромен брой сантиментални спомени в хората по света.

/
/
/

За хората през 1960 година, притежаването на автомобил бе нещо като мечта, и вместо да ползват автомобила като транспортно средство, те искаха да се гордеят с него - нещо което да пресъздава усещане за лукс.

В тези ранни дни Corolla бе такова откритие за обикновените хора, особено за тези, които я виждаха на живо. По думите на търговци от онова време първата реакция на хората е била да възкликнат от изненада когато виждали автомобила за първи път, а когато се е предавал нов автомобил на клиент се е събирала огромна тълпа от зяпачи.

В Холандия, където този модел е представен през 1968 година, първата Corolla е изложена в музея Louwman, това е един от първите японски автомобили представени по тези географски ширини, превръщайки модела в основна тема на разговори.

/
/
/
/
/
/

С традиционната си форма, която контрастира на популярните по онова време VW Beetle и Renault 4, Corolla се предлага в три версии - двуврато купе, четириврат седан и двуврато комби. Виждайки някоя от тези версии на живо, човек остава впечатлен от това колко прекрасно излгежда оригиналните форми на автомобила в сравнение с модерните семейни автомобили като Auris или Avensis.

С перфектните си пропорции, интересни детайли и хромирани елементи, може да си представите Corolla в пълния й блясък, наблюдавана от насядали по бордюрите хора, които бликат от възхищение.

Отпред два големи фара обособяват широката предна решетка и полирата предна броня, разположена точно под нея, а страничните хром лайстни продължават от предните чак до задните калници, описвайки цялата странична линия. Допълнителен стил и лукс придават емблемите "Corolla" на страничните калници и хромираната задна лайстна, включваща емблема Toyota.

Отвътре Corolla посреща пасажерите си с просторна кабина (благодарение на високия покрив), елегантно и опростено монолитно табло и минимално количество бутони, като изключение правят радио и вентилационното управление в съчетание с жабка - допълнения, които не се срещат в класа на Corolla по това време.

Пътниците се наслаждават на индивидуални седалки със странична опора, вместо често срещаната по онова време пейка. Седалките са с 16 позиции на регулиране, като при последната стават изцяло изравнени, със стабилна и комфортна опора, а мястото за пътниците отзад е повече от достатъчно, често сравнявано с удобството на домашен диван.

/
/
/

Технологии от спортните автомобили са използвани в трансмисията - 4-степенна ръчна и изцяло синхронизирана с монтиран в пода лост за смяна на предавките - за пръв път в Японски автомобил. Спортната топка за скоростен лост ляга перфектно в дланта заедно с двулъчевия волан, през който се виждат два големи инструментални уреда, които впечатляват със семпъл перфекционизъм.

/
/

Работата в унисон с модерната трансмисия е възложена на висококачествения 1.1-литров двигател. В тогавашните времена е било стандарт семейните автомобили да се оборудват с 1.0-литрови двигатели, но инженерите са взели решение да внесат допълнителна динамика под капака на Corolla, за да подчертаят превъзходството над останалите.

За да осигурят качествена возия, сравнима със задвижването на Corolla, инженерите поставят MacPherson окачване отпред - отново за първи път в японски автомобил. След две и половина години разработване настройката на окачването е доведена до съвършенство и тази конфигурация служи и до днес в повечето модерни автомобили. Отзад е използвано полуподвижно окачване, което значително намалява шумовете от стандартното за времето си листово окачване.

Изглежда, че Corolla притежава всичко необходимо - визията, задвижването и комфорта, необходими да бъде номер 1. Това обаче не било достатъчно за шефовете на екипа - те искали иновации и в безопасността. В началото Corolla се предлагала с барабанни спирачки на всички колела, но малко след излизане на пазара била въведена опция за предни дискови спирачки, отново за първи път в семеен автомобил. В продължение на времето са добавени и допълнителни елементи за безопаност: 2- и 3-точкови колани, двустепенни предни чистачки, поглъщащи удар кормилна рейка и волан, както и подглавници.

Само за 3 години от пускането на пазара през 1996, Corolla се бетонира на първото място по продажби, ставайки най-продавания автомобил в Япония.

Сега, близо 50 години след появата на първия автомобил по пътищата и 11 поколения по-късно, Corolla продължвава да се развива в унисон с очакванията на новия свят, основавайки се на първоначално заложените принципи, направили модела толкова успешен: иновации, безопасност, удоволствие от шофиране и достъпност. Следвайки тези насоки Corolla остава най-популярния автомобил в света и ще продължи да пише история по цялото земно кълбо.

/

Изключителни благодарности към Роналд и неговия екип в музея Лоуман в Хага за съдействието при създаването на тази статия.

Политиката ни за Е-конфиденциалност

За да Ви предложим по-добро обслужване използваме "бисквитки" на нашия сайт. Ако сте съгласни с използването на "бисквитки" на сайта ни продължете. Ако желаете можете да промените настройките на бисквитките във вашия браузър.