Историята на Supra
Латинска дума, която означава „над“ или „надхвърлящ“. Напълно подходяща дума, избрана за името на най-известният спортен автомобил на Toyota, обичан от толкова много хора.
Латинска дума, която означава „над“ или „надхвърлящ“. Напълно подходяща дума, избрана за името на най-известният спортен автомобил на Toyota, обичан от толкова много хора.
Ясна нишка минава през всяко поколение на Supra: две основни характеристики, които определят нашия емблематичен спортен автомобил и могат да бъдат проследени до 2000GT. Балансиран и отзивчив 6-цилиндров редови двигател и конфигурация с предно разположен двигател и задвижване на задните колела осигуряват най-истинско удоволствие от шофирането.
Зад всяка страхотна кола се крие страхотен ум. В случая с новата Toyota Supra, визията и задвижването идват от ветерана на Toyota, Тецуя Тада, главен инженер на проекта A90.
Израснал като син на рали състезател, обсебен от автомобилни списания, а не от манга комикси, не е изненадващо, че Тада-сан се превърна в petrolhead, какъвто е и до днес. След магичните преживавания като навигатор на баща си, той напредва към рали спортовете и с умиление си спомня как променя и настройва настройките на първата си кола, Corolla AE86, така че да се справя по начина, по който му харесва.
След като се присъединява към Toyota през 1987 г., Тада-сан прекарва времето си в разработване на авангардна ABS технология за рали отбора на Toyota. В края на 90-те години той работи с тогавашния си шеф Исао Цузуки, главен инженер на много от най-великите спортни автомобили на Toyota, включително Celica, MR2 и A80 Supra, натрупвайки по-широки умения и опит, от които ще използва върху най-различни модели като например семейно ориентираната Toyota Raum.
Няколко години по-късно възможността, за която той мечтаеше, най-накрая пристигна: да направи кола, която доставя чисто удоволствие от шофирането и да върне феновете на спортните автомобили обратно в Toyota. Тази кола беше GT86. Новият спортен автомобил на Toyota превъзхожда в това, че дава на водачи с всякакви способности увереността да се забавляват отново зад волана и събра аплодисменти от световните медии за чистотата на своето задвижване.
Точно когато GT86 започна да излиза по пътищата ни през 2012 г., се появи най-добрата работа на Тада-сан. Тя щеше да използва целия му опит, решителност и упоритост. Това беше неговият шанс да направи спортна кола без компромиси, която доставя върховете в удоволствието от шофирането и заедно с това име, което беше далеч от твърде дълго време.