1. New Cars
  2. Heritage
Връзки за бърз достъп
Връзки за бърз достъп

От GR SUPRA GT4 до състезателното наследство

От 2020 г. автомобилите GR Supra GT4 са участвали в над 280 състезания, доказвайки своята конкурентоспособност с 37 победи в класа и 82 класирания на подиума, а през 2022 г. автомобилите GR Supra GT4 ще се състезават в повече от дузина шампионати на три континента. 

Състезателни разработки

От Световния шампионат за издръжливост (WEC) и Световния
рали шампионат (WRC) до надпреварата „24 часа на Нюрбургринг“, TOYOTA GAZOO Racing се състезава в най-големите световни събития в моторния спорт. Като преодоляваме предизвикателствата, пред които сме изправени в разгара на конкуренцията, можем да развиваме нашият човешки потенциал, да създаваме нови технологии и да произвеждаме все по-добри автомобили.

След представянето на концептуалната GR Supra GT4 през 2019г., ние сме готови да засилим фокуса си върху моторни спортове с клиентски отбори с изцяло новия състезателен автомобил GR Supra GT4. Надграждайки балансираното шаси на шосейния автомобил и леката, но  изключително здрава каросерия, нашата машина,
подготвена за състезания, предлага на клиентските състезателни отбори и ентусиасти лесен, достъпен път към серииите GT4 в цяла Европа.

Готов да се състезава

Разработен от TOYOTA GAZOO Racing Europe (TGR-E), GR Supra GT4 е създаден да се хареса на пилоти с всякакви способности. Той предлага уникални технологични решения, като системата Intelligent GT4 Racing, която намалява до минимум разсейването и подобрява възможността на пилота за фокусиране в хода на състезанието.


Подготвена за състезания техника  

Трилитровият редови шестцилиндров двигател на серийния автомобил с двоен турбокомпресор е настроен за мощност до 430 к.с. и е съчетан със 7-степенна спортна автоматична трансмисия с лостове за превключване и механичен самоблокиращ диференциал. Изпускателна система Akrapovič със състезателни спецификации и качествени смазочни материали гарантират висока динамика
и надеждност.


Прецизна управляемост


Предният спойлер и задното крило са изработени от композит
от естествени влакна, което допринася за общото намаляване на теглото до 1350 кг. Окачването включва предни Макферсън елементи, многораменна компановка отзад, както и „пърформанс“ амортисьори с настройка KW отпред и отзад, в името на предсказуемо и прецизно управление.


Усещане и мощност дори на границата 

В името на усещането за прецизност и контрол и при гранични
режими, спирачната система е подобрена със специални състезателни апарати Brembo – шестбутални отпред и четирибутални отзад. Алуминиеви джанти OZ Racing с пет отвора за болтове, обути в гуми Pirelli 305/660, добавят още една нотка в динамиката.

Безопасност за пилота


В името на безопасността на пилота, олекотената стоманена
каросерия е оборудвана с високоякостна клетка за безопасност и състезателна седалка по FIA стандарт с шестточков колан. Завършек на фокусирания върху водача интериор е арматурно табло от усилен с въглеродни влакна полимер и волан, проектирани специално за състезания в GT4.

Динамични параметри

Редови шестцилиндров двигател, един двоен турбокомпресор

Работен обем на двигателя 2,998 см3
Мощност на двигателя 430 к.с
Въртящ момент на двигателя 650 Nm
Тегло 1,350 кг
Дължина 4,460 мм
Широчина 1,855 мм
Височина 1,250 мм
Трансмисия 7-степенна автоматична
с лостчета за превключване,
задвижване на задните колела

Състезателна Supra

Две думи, които носталгично връщат поколение фенове на моторните спортове и геймъри в  Gran Turismo® към емблематичните Castrol TOMS Supra GT и белязаната от битки Supra GT LM от средата на 90-те години. Но за да достигне до всичко това, а GR Supra да се изкачи по стълбицата на моторните спортове, Toyota измина дълъг път още от началото на 80-те години. Четвъртото поколение GR Supra е най-успешното в моторния спорт, но и A60 и A70 също се радваха на значителен успех в различни състезателни дисциплини.

Туристически автомобили

Известният пилот в състезанията с туристически автомобили, Уин Пърси, спечели Британския шампионат през 1984 г. с A60 Celica Supra. Година по-късно мотоциклетният състезател и легенда Бари Шийн пое управлението и спечели редица подиуми и шест първи места със Celica Supra.
Льо Ман

Най-трудният тест за човек и машина, Льо Ман, оправда своята репутация в двата случая, когато брандираната с Nippon Denso GR Supra участва в 24-часовото състезание. Заради ожесточената конкуренция, механичните проблеми и състезателните инциденти, GR Supra успя да постигне впечатляващо и едновремено разочароващо 14-то място в общото класиране през 1995 г., но не завърши през следващата година. Последвалата история показа, че проклятието на Toyota в Льо Ман едва е започнало...
Японски шампионат All Japan GT

GR Supra беше доминираща сила в All-Japan GT Championship (JGTC) между 1995 и 2005 г. Тя спечели четири пъти шампионата JGTC – през 1997, 2001, 2002, 2005 г. – а въпреки спирането на производството през 2002 г., фабричните отбори продължиха да използват Supra с голям успех до последното състезание на модела през 2007 г.
Рали 

След ранния успех на Пер Еклунд с Celica Supra в Британския рали шампионат, A70 GR Supra направи своя дебют в рали Група А, демонстрирайки изключителна ефективност в суровия африкански терен – като прословутото Safari Rally.