Вместо да бъдат задвижвани от двигател с вътрешно горене, автомобилите с горивни клетки (FCV) получават мощност от пакет от горивни клетки, които генерират електричество, следствие на реакцията между водород и кислород.
Aygo X

Вместо да бъдат задвижвани от двигател с вътрешно горене, автомобилите с горивни клетки (FCV) получават мощност от пакет от горивни клетки, които генерират електричество, следствие на реакцията между водород и кислород.
В основата на задвижването на нашите автомобили с водородна горивна клетка е всъщност добре познатата хибридна система, разработвана от нас с години.
При ниска скорост, например при движение в града, FCV функционира точно като електрически автомобил, използвайки електрическата енергия, складирана в батериите. При намаляване на скоростта, батерията се зарежда посредством електромотора, който заработва като генератор и изпраща получената енергия в батерията.
Извън града, при движение с по-висока скорост, батерията не се използва и само водородната горивната клетка задвижва електромотора. Когато има нужда от повече мощност, например при внезапно ускорение, батерията подпомага горивната клетка и двата енергийни източника работят в синхрон.
Изпълнението на високите цели, които си поставяме, например успешен студен старт на горивната клетка при -30 градуса означава, че нищо не може да спре разрастването на вижданията ни за екологична и природосъобразна мобилност.
Нашата концепция FCV-R направи своята световна премиера на Автомобилното изложение в Токио през 2011 и положи основите на масовото производство на автомобили с горивна клетка.
Скрит под аеродинамичното купе на автомобила, пакетът от горивни клетки бе значително по-малък от предходните, а двата водородни резервоара бяха разположени под пода. Увеличен бе обема както на купето, така и на товарното пространство, за да се получи един практичен семеен автомобил.
Автономния пробег от над 700 км с едно зареждане, при това без вредни емисии, определено привлече вниманието на всички.
Новият Mirai измества границите на водородната мощност. С обхват на шофиране, който е с 30% по-голям от модела от първо поколение, той предлага вълнуващо представяне и красив външен вид.
https://dxp-webcarconfig.toyota-europe.com/v1/model-filter-results/bg/bg?model=mirai