Връзки за бърз достъп

Роден от WRC

Новият GR Yaris не е нормален хот хеч.

Той е чистокръвен спортист. Роден от WRC. Не се прави от служител , а от хора, обединени от една страст: да печелят. Разработен съвместно с TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team, той е базиран на  знания и технологии произхождащи от върховете на автомобилния спорт, позволяващи му не само да успява на всякаква настилка в Световния рали шампионат (WRC), но да осигурява истинско усещане за спортен автомобил всеки ден, на пътищата, по които се движите.

Обединени от рали спорта

Съдбата събра Томи Макинен и Акио Тойода през 2014 г. Четирикратният шампион във WRC и президента на Toyota – двама мъже, обединени от рали спорта – се свързаха в една епична сесия на шофиране на лед. Перфектната искра за завръщането на Toyota във WRC със спортен автомобил, създаден за побеждава. Новият GR Yaris.

Всичко за GR-FOUR

В основата на новия GR Yaris е GR-FOUR, първата от 20 години спортна система за задвижване на четирите колела на Toyota. Разработена в сътрудничество с TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team и усъвършенствана от пилотите на WRC, тя осигурява изключителни нива на сцепление и контрол. 

  • Контролирайте опита си

    4WD контролерът на GR Yaris предлага три режима, Track (50:50), Sport (30:70) и Normal (60:40), които ви позволяват да адаптирате поведението на автомобила към вашето настроение, независимо дали става дума за по-голям контрол на писта, вдъхновяващо шофиране с приоритет към задно предаване на междуградски пътища или по-динамично поведение в града.

  • Баланс на въртящия момент

    Олекотената 4WD система на GR-FOUR включва бързореагираща система за механична връзка, включваща електронно управляван съединител с цел балансиране на въртящия момент между предния и задния мост. При спиране в завои въртящият момент се насочва към задните колела, за да ви осигури повече контрол и увереност.

  • Създаден за пистата

    Предният и задният диференциал с ограничено приплъзване Torsen (LSD) са част от опционалния пакет за динамика Circuit Pack на GR Yaris. Контролирайки въртящия момент между левите и десните колела, LSD осигуряват насочване на оптимална мощност към пътя, позволявайки постигане на максимално възможна скорост и увеличава вашето забавление зад волана.

Състезателна реакция

Под капака на GR Yaris се крие двигател, който е всичко друго, но не и обикновен. Компактен, лек и високооборотен, този опияняващ 1,6 литров агрегат с турбопълнене е готов да осигури бърза реакция на пистата и да предизвика вълнение на пътя.

  • Мощност 261 к.с. по DIN
  • Въртящ момент 360 Нм
  •  0-100 км/ч 5,2 сек
  •  Максимална скорост 230 км/ч
  • Представяне от световна класа

    С 261 к.с. по DIN и 360 Нм въртящ момент, това е най-мощният сериен трицилиндров двигател в света. Приятен и лесен за шофиране в града, но реагиращ спонтанно и вълнуващ извън него, GR Yaris осигурява ускоряващо пулса съотношение тегло/мощност от 4,9 кг на к.с. по DIN

  • Състезателни корени

    Нашият изцяло нов трицилиндров двигател разполага с ноу-хау от моторните спортове и материали, невиждани досега в сериен автомобил. С уникални цилиндрова глава и блок, специално създадени колянов вал и бутала и едноструен турбокомпресор със сачмени лагери, този двигател в полулека категория притежава неочаквани сили. 

  • Укротяване на мощността

    Пренасянето на тази мощност към колелата става възможно, благодарение на нова, специална платформа, включваща performance окачване с по два триъгълни носача на колело. Мощните спирачки с двукомпонентни предни дискове с диаметър от 356 мм и четирибутални апарати  осигуряват непоколебима възможност за намаляване на скоростта, докато прецизната шестстепенна механична скоростна кутия дава директна връзка с автомобила и забавление. 

Визия обречена на успех

За разлика от повечето нови автомобили, GR Yaris не е създаден така че непременно да привлича вниманието, а за да печели трофеи – със стил. Нисък, широк и изглеждащ по драматичен начин, неговият аеродинамичен дизайн използва широко материали за намаляване на теглото, за да гарантира, че ще печели победи , както по бързите гребени на Рали Финландия, така и по плавните завои на любимия ви път.
  • Колкото по-леки, толкова по-добре

    В безмилостен стремеж към динамика и ефективност, конструкторите успяха да намалят с 38 кг теглото спрямо това на стандартната каросерия на Yaris. Със своя покрив от усилени с въглеродни влакна полимери, врати без рамки и алуминиев преден капак, врати и заден капак, нашият компактен спортен автомобил ще ви осигури пъргавина, директност и прецизност.

  • По-нисък, по-широк, по-обтекаем

    За оптимизиране на аеродинамичните показатели и за максимално добро охлаждане, моделът е тестван часове в аеродинамичен тунел от екипа на TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team. Отличителният силует на купе на GR Yaris и с 91 мм по-ниската линия на покрива гарантират плавното премиване на въздушния поток в задната част на автомобила.

  • Усилени за завоите

    Широката, мускулеста стойка на нашия спортен автомобил придобива завършен облик с  привлекателните 18-инчови алуминиеви джанти с по 10 спици. За да се намали масата и да се подобри способността за реакция и сцеплението при ускорения, се предлагат леките 18-инчови ковани алуминиеви джанти с гуми Michelin Pilot Sport 4s като част от опционалния пакет Circuit Pack на GR Yaris.

Създаден в Мотомачи

Когато трябва да сглобите един наистина различен и индивидуален спортен автомобил като GR Yaris, има само едно място, където бихте искали вашето творение да оживее: Мотомачи, Япония. Родното място на легенди като Lexus LFA и Supra A80, Мотомачи сега е дом на първата производствена линия GR, готова за ръчно изработване на хот хеч като никой друг.

Фактът, че се изработва на ръка от експерти, означава, че сглобяването на всеки GR Yaris отнема над 10 пъти повече време, отколкото е необходимо за конвенционален едросериен модел. Производствената линия е оптимизирана за performance модели, с елементи като проверки за прецизността на каросерийните детайли и линии, както и допълнителни заварки, гарантиращи, че всеки GR Yaris е изграден с детайлна грижа и внимание. Точно както би трябвало да бъде изработен всеки уникален състезателен автомобил.