Връзки за бърз достъп

Често Задавани Въпроси за Електрическите автомобили

Това е батерия, която се зарежда при движението на литиеви йони между позитивен и негативен електрод.

*Ако литиевите йони не могат да се движат или се движат прекалено бавно, представянето на батерията се влошава, което намалява капацитета на работа и удължава времето за зареждане.

**Литиево-йонната батерия е сходна на тази при смартфоните. Продължителното зареждане неизбежно предизвиква нейното влошаване след една – две години експлоатация.

Реалният пробег съответства ли напълно на прогнозния автономен пробег, посочен от производителя?

Реалният пробег може да не съответства напълно с упоменатия в общите характеристики на автомобила, тъй като зависи от много условности като реалната среда, поведението при шофиране и ефикасност на електрификацията.

Дори и след като се включи предупредителната лампа за изразходена енергия, автомобилът може да продължи да се движи за определен период от време (точно както при автомобил с конвенционален двигател). Въпреки това ви съветваме да заредите автомобила си възможно най-скоро след включване на индикацията.

Ако дисплеят показва „-„ означава, че батерията е на съвсем малко проценти. В такъв случай заредете автомобила възможно най-скоро, а ако нямате зарядна станция в близост – паркирайте на безопасно място и повикайте пътна помощ.

В следствие на това, че пробега зависи пряко от фактори като средата и поведението при шофиране, можете да допринесете за по-голяма ефективност като:

  • Шофирате в режим “Eco-drive”
  • Следите индикатора на EV системата
  • Избягвате внезапно ускорение или спиране, подсигурявайки гладко шофиране
  • Избягвате задръствания като проверявате предварително маршрута на пътуването си
  • За предпочитане е да шофирате по магистрали, за да поддържате постоянна скорост
  • Включвате климатичната система само при необходимост
  • Проверявате често  налягането на гумите
  • Разтоварвате ненужен багаж, за да намалите теглото на автомобила

Зареждането отнема различно време в зависимост от метода на зареждане:

  • Външна зарядна станция за бързо зареждане с CCS2 кабел с прав ток (DC) – батерията се зарежда от 0-80% за 30 минути
  • Домашна зарядна трифазна станция  за бързо зареждане с мощност > или + 11kW с кабел Тип3 с променлив ток – от 0% до 100% за 6ч и 30 мин
  • Бавно зареждане с кабел Тип 2 с променлив ток – от 0% до 100% за 31 ч и 02 мин

Упоменатото време за зареждане е само приблизителна индикация. То варира в зависимост от оставащото количество енергия в батерията за шофиране, температурата на околната среда и типа зарядна станция. 

Колкото по-висока е температурата на батерията, толкова повече се влошава състоянието й. За да предотвратите по-бързото износване на батерията, Ви съветваме да се въздържате от многократно рязко ускорение или забавяне, продължително движение на празен ход,  както и свръх висока скорост. По отношение на самата батерия е препоръчително да се въздържате от многократно бързо зареждане, паркиране на директна слънчева светлина през летния сезон веднага след зареждане, използване на таймер за зареждане и намаляване на батерията до по-ниски нива, когато автомобилът няма да бъде управляван за по-дълъг период от време (препоръчва се половината или по-малко).

Батерийният електрически автомобил (BEV), като например bZ4X, разчита единствено на електрически двигател за задвижване. В този случай двигателят е монтиран в предната част на автомобила (или в задната част при AWD) и се намира на мястото, където иначе би бил конвенционалният двигател в хибридната или бензиновата версия на Toyota.

Той се движи само с електрическата енергия от батерията. Задвижването от двигателя се предава на предните колела чрез едноскоростна трансмисия, която поема мощността на двигателя и я предава на колелата чрез диференциал.

Двигателят се управлява от блок за управление на мощността (PCU), който следи командите на водача, подавани към педала на газта, и съответно регулира подаването на мощност към двигателя.

  • Батериен електрически автомобил (BEV) от средния сегмент, тип SUV.
  • Батерия с водно охлаждане.
  • bZ4X е първият продукт на Toyota, който предлага система за управление One Motion Grip. Разработена е и нова форма на волана.
  • В автомобила е използвана платформа, предназначена за BEV, базирана на философията e-TNGA.
  • E-axle, обединяващ в едно електромотора и инвертора.
  • Електрозахранващ блок (ESU), обединяващ зареждането и разпределението на енергията.
  • Електронен джойстик за смяна на скоростите.
  • Комбинираните превключватели са интегрирани във волана (за първи път в света).
  • Силата на натискане е оптимизирана от съображения за управление с един педал. Интегрираният със сензор педал е адаптиран с оглед на оперативността.
  • На предната седалка е монтирано лъчево отопление на краката.
  • Приет е нов символ на марката, който символизира новото поколение BEV.
  • Възприет е кръгъл волан с малък диаметър и превъзходна управляемост.

"bZ" означава „beyond zero" или „отвъд нулата". Тези две думи олицетворяват мисията на Toyota не просто да сведе въглеродните си емисии до нула, а да отиде отвъд това, като допринесе за устойчивото развитие на бъдещите поколения и технологиите от тяхното ежедневие.

Взети са мерки за Оосигуряване на по-добра енергоспестяваща ефективност и пробег по време на шофиране реална среда (особено в зимни условия):

  • Благодарение на ефективността на двигателите и управлението на енергията, официалните данни по WLTP сочат, че моделът с предно предаване изминава до 516 км с напълно заредена батерия, с коефициент на ефективност 14,3 kWh/100 км или 7,0 км/кВтч. За модела със задвижване на всички колела bZ4X официалният пробег е до 470 км с ефективност 15,8 kWh/100 км или 6,3 км/kWh**.
  • В допълнение на постигнатата аеродинамика и намаленото тегло на каросерията, за намаляване на потреблението на енергия, особено в зимни условия, е инкорпориран климатик от термопомпен тип (климатикът е снабден с бутон All Auto (ECO) за отопление само в близост до пътниците, за да се намали консумацията на електроенергия, особено през зимата).
  • Премахнато е разделянето на въздушния поток, възникващо в ъглите на предната броня.