Все пак предимствата на хибридната версия на Auris обаче не засенчиха динамичния характер и ефективността на конвенционалните бензинови и дизелови двигатели в гамата, предлагани в зависимост от спецификите на пазарите. В рамките на второто поколение бяха представени модерния бензинов агрегат с турбо пълнене и директно впръскване 1.2 T (116 к.с., 185 Нм въртящ момент в интервала 1500-4000 об./мин) и новия 1.6 D-4D (110 к.с. и 270 Нм в интервала 1750-2250 об./мин). Освен механичната предавателна кутия се предлагаше и безстепенна трансмисия Multidrive S, даваща на водача възможност да използва както напълно автоматичен режим, така и да превключва седем отделни степени.
С прехода към второто поколение Auris разви първоначалната си дизайнерска концепция, с нов акцент върху атлетичен външен вид, чието динамичното излъчване включваше изострени черти със снижена линия на покрива при запазване на междуосието и вътрешното пространство. Това в пълна степен важеше и за добавената в гамата комби версия Touring Sports с багажен обем от между 530 и 1658 л., постигнати благодарение на увеличената с 285 мм дължина.
Арматурното табло бе изградено на базата на структурирана архитектура, с ясно дефинирани функционални секции и модерни мултимедийни системи. Нивото на комфорт и безопасност на Auris бе типичното за Toyota и напълно съобразено с изискванията на европейските клиенти.