Връзки за бърз достъп

От Auris до Corolla

Auris наследи Corolla в компактния клас, и макар вече да не e част от гамата на Toyota се превърна в продължител на традициите и качествата на своите предшественици, с тяхната висока надеждност, достъпност и ефективност.
  •  

    Auris

    Auris няма как да бъде изваден от контекста и приеман като отделна част от семейството от компактни автомобили на Toyota.

    Предлаганият в Европа от 2007 г. до 2018 г. модел на практика е част от дългата история на Corolla, превърнала се в легенда на марката. И в своето 12-то поколение Toyota Corolla остава един от най-популярните автомобили в света през последните над 50 години – от 1966 година, когато моделът е представен са продадени повече от 50 милиона автомобила носещи това име.

     Множеството награди за Auris станаха свидетелство за целенасочения подход на инженерите за създаване на солиден, надежден, икономичен и комфортен компактен модел.   

  •  

    Corolla в три варианта

    Съвършена във всеки детайл Corolla е базирана на технологичната платформа TNGA, чиято  здравина осигурява динамично, комфортно и сигурно поведение на пътя.

    Първото впечатление от новата Corolla, предлагана в три варианта като хечбек, седан и комби - Touring Sports е стремителната и динамична външност със силен и ярък характер. Това чувство за стил и качество на материалите се пренася и в интериора, създаващ усещане за автомобил от по-висок клас.

    Две ефективни хибридни системи с доказана компетентност и системна мощност от съответно 122 к.с. (1.8 Hybrid Synergy Drive) и 184 к.с. (Full Hybrid Dynamic Force) имат грижа за ефективното и динамично задвижване на автомобила.

Auris: бензинов, дизелов или хибриден

Стилистиката на представеното през 2007 г. в Европа първо поколение на Auris бе дело на дизайнерския център на Toyota ED 2 във Франция и търсеше визуална философия, съчетаваща динамична строгост и рационален подход, комбинирани с високо ниво на качество и надеждност. Гарант за пространството за пътниците бе щедро оразмереното междуосие от 2600 мм.

През 2012 г. първото поколение на модела предлагано само във версия хечбек с 3 и 5 врати бе наследено от следващото, второ поколение при което в гамата се добави комби версия. По подобие на предшественика си то включваше широк спектър от задвижвания с бензинови и дизелови агрегати и – още от 2010 г. – и хибриден вариант. По този начин Auris се превърна в първия модел в компактния сегмент в Европа, даващ възможност за избор на три различни технологични решения за задвижване.  

Предлаган на изключително конкурентна цена, по-ниска от тази на еквивалентен дизелов модел Auris Hybrid получи наградата за „Автомобил на бъдещето“ на германската асоциация ADAC – факт потвърждаващ забележителния технологичен напредък на модела.

Само няколко години след представянето си на пазара, хибридната версия на второто поколение на Auris заемаше повече от половината от продажбите на модела. Този факт се дължеше на ниския разход на гориво и емисии на CO2 (3,8 л/100 км в комбиниран режим и емисии от 89 г/км CO2), осигуряващи им също и различни данъчни стимули в зависимост от местното законодателство.

Все пак предимствата на хибридната версия на Auris обаче не засенчиха динамичния характер и ефективността на конвенционалните бензинови и дизелови двигатели в гамата, предлагани в зависимост от спецификите на пазарите. В рамките на второто поколение бяха представени модерния бензинов агрегат с турбо пълнене и директно впръскване 1.2 T (116 к.с., 185 Нм въртящ момент в интервала 1500-4000 об./мин) и новия 1.6 D-4D (110 к.с. и 270 Нм в интервала 1750-2250 об./мин). Освен механичната предавателна кутия се предлагаше и безстепенна трансмисия Multidrive S, даваща на водача възможност да използва както напълно автоматичен режим, така и да превключва седем отделни степени.

С прехода към второто поколение Auris разви първоначалната си дизайнерска концепция, с нов акцент върху атлетичен външен вид, чието динамичното излъчване включваше изострени черти със снижена линия на покрива при запазване на междуосието и вътрешното пространство. Това в пълна степен важеше и за добавената в гамата комби версия Touring Sports с багажен обем от между 530 и 1658 л., постигнати благодарение на увеличената с 285 мм дължина.

Арматурното табло бе изградено на базата на структурирана архитектура, с ясно дефинирани функционални секции и модерни мултимедийни системи. Нивото на комфорт и безопасност на Auris бе типичното за Toyota и напълно съобразено с изискванията на европейските клиенти.

Наследика на AURIS

COROLLA в три варианта