Свържете се с нас, през връзките по-долу:

ИСТОРИЯ НА PRIUS

От първите километри на аристокрацията до днешните надеждни конски сили, двигателят с вътрешно горене революционизира света през изминалия век. За съжаление, колкото повече се увеличават автомобилите, толкова се увеличава и необходимостта от гориво, което влияе върху околната среда. Така през 1993 г. Toyota постави нова цел: да създаде автомобил с ниски емисии за по-чисто бъдеще.

За четири кратки години се роди пионера: Prius хибрид.

Разбира се, в свят, където хората са свикнали да шофират с бензинов и дизелов автомобил, революционното задвижване на Prius с бензин и електрическа мощност, предизвика голямо вълнение. До този момент, производителите се опитвали в продължение на десетилетия да задвижат автомобил с два енергийни източника, но и в продължение на десетилетия те не успяха. През 1997 г. обаче, Toyota са първите, които успешно преодоляха много инженерни предизвикателства и в последствие пускаха на пазара Prius - първият хибрид на масовия пазар в света.

  • Готов за 21-ви век

    Като иноватор в технологията си, първото поколение на модела е проектирано да се откроява – образец на една нова еволюция, нарастваща през годините. Калифорнийското студио благонадеждно предоставя автомобил, приятел на околната среда, с отличителен вид, какъвто и заслужава: висок профил, линия на покрива тип арка, стръмни, ръбести страни и коефициент на въздушно съпротивление от Cd 0.29.

    Под малкото купе на седана е разположена специално проектирана хибридна система, включваща горивно-ефективен VVT-i 1.5-литров бензинов двигател и електромотор. Този интегриран пакет е комбиниран с генератор и мощна никел-метал хибридна батерия, незабележимо поставена зад задните седалки.

Хибридната система включва множество интелигентни решения по отношение на икономичността на гориво: от интелигентно управляване мощността на двигателя до качеството му, отговаряйки на условията за движение, да се самоизключва, когато работи на празен ход при спиране. Но неговото най-важно качество е неговата регенеративната спирачна система: кинетичната енергия, която преди е била загубена като топлината, е уловена и превърната в електричество, за да заредите батерията - забележителна част от усъвърпенствано 'рециклиране'.

Кара те да се чувстваш наелектризиран

За шофьорите, това би означавало едно уникално и забавно преживяване. При ниските скорости, те могат да обикалят града със спокоен, задоволителен електрически двигател, а когато увеличат скоростта да се насладят на успокояващата бензинова мощност - всичко това съчетано с простотата и интуитивността на конвенционален автомобил.

Съвършеното изпълнение е на едно ниво с други бензинови автомобили и в много случаи горивната ефективност се удвоява и намалява наполовина емисиите CO2 - по-добри резултати от първоначалното представяне.

  • Сядайки в автомобила, купето се чувства изключително футуристично. Мултифункционалният дисплей, който помещава важна информация като скорост и предупредителни индикатори, е инсталиран централно, на достъпно за окото място на таблото. Отдолу се помещава голям LED дисплей, който осигурява на пътниците несравнима гледка с изобразена информация за това как електрическата и бензиновата мощност се проявяват и как се презарежда хибридна система.

  • По време на обявяването на новия Prius, рекламни подзаглавия го определяха като "предшественик на автомобилите, задвижвани от изкопаеми горива на 21ви век" и с каква достоверност той ще успее да ги защити. Износът от Япония започна през 2000 г. и загрижените за околната среда американци взеха новият автомобил присърце, а знаменити личности се довериха на автомобила под прожекторите.

"Светът очакваше със затаен дъх да види как Toyota може да усъвършенства толкова радикална концепция."

Преход към нова ера с приус

Когато времето за поява на новия модел дойде през 2003 г., светът очакваше със затаен дъх да види как е възможно Toyota да подобри такава радикална концепция. За инженерите това е трудно предизвикателство, но и една невероятна възможност. Вече установен като производител на еко осъзнатост, задачата сега е да разширим  появата чрез подобрени качества по отношение околна среда, подобрена динамика и по-нисък разход на гориво.

Единственият начин да направим това е да започнем с дизайн на бял лист, подчертан с по-напреднала хибридна система от второ поколение и общо 530 нови патенти.

  • Както се надявахме, новата система, сега известена като Hybrid Synergy Drive (HSD), донесе множество промени. Усъвършенстване на двигателя, батерията и подобренията към 50% по-мощен електромотор означават, че Prius е не само по-бърз и по-отзивчив, но и по-пестелив. Той е водещ в света по отношение на горивната ефективност, увеличен пробег на електромотор (2 километра) и намаляване на емисиите CO2 (104 грам/км).

  • Купето на седан бе заменено с по-дълга версия, по-широка и по- извита хечбек обвивка. Аеродинамичното тяло (сега с коефициент Cd 0.26) беше изключително здраво и неговите 5 звезди Euro NCAP изравниха тестовите резултати, равняващи се на най-високите постигнати някога от същия клас автомобили.

Техническа проява на сила

Не само, че новия Prius показа, че е водещо в света ноу-хау на Toyota за околната среда, а и бе поставен на пиедестал за технически иновации, както и до днес.

Редица постижения като пръв в света: Intelligent Park Assist (IPA) - система, предназначена да подпомага на водачите за безопасно паркиране; Steering Assisted Vehicle Stability Control (S- VSC) - усъвършенствана система за безопасност, която обединява контрола на сервоуправлението и противобуксуващи системи; електрическа климатична система, която функционира, когато двигателят е изключен на празен ход .

  • Вътре, имаше дори повече пространство от това за петчленно семейство, което спокойно да се настани. Централно монтираният дисплей бе станал по-широк, а сега е разположен цветен мултимедиен екран в центъра на голямо футуристично табло. Моделите от тази гама бяха отрупани с такъв вид спецификация, каквато ще ви затрудни в намирането й за най-добра при модерните автомобили; функции като круиз контрол, аудио системи от висок клас, сателитна навигация, разговори тип "свободни ръце" и монитор за обратно виждане предлагат на собствениците си чувство за нирвана автомобилизъм.

  • Беше ясно, че през последните пет години второто поколение Prius е в продажба и нашата хибридна технология е тук, за да остане. Международни проучвания за удовлетвореността на клиентите, като JD Power, доказаха, че с увеличаване на продажбите, клиенти от цял ​​свят са наистина радостни от живота си с хибрид.

"Невероятно, но поръчките от първия месец надминаха всички прогнози и продажбите достигнаха 180 000 (при цел от 10 000), а списъците с чакащи се простираха до седем месеца."

  • Най-добрият в света става по-добър

    През 2009 г., третото поколение на Prius се появи по улиците. Невероятно, но поръчките от първия месец надминаха всички прогнози и продажбите достигнаха 180 000 (при цел от 10 000), а списъците с чакащи се простираха до седем месеца. Новият автомобил заплени хората, а стимулът към еко автомобил, стартиран от правителства същата година не оказа влияние на продажбите.

    Формата на автомобила до голяма степен остана същата, плавните криви на второто поколение бяха заменени с уверена нова стойка, 

  •  

    пълна с остри линии и ръбести повърхности – поглед към придвижване на най-продавания хибриден автомобил в света в ново десетилетие.

    Беше очевидно, че инженерите не са лежали на лаврите си; всеки аспект от автомобила е усъвършенстван, рафиниран и подобрен. За по-добра ефективност на горивото при високи скорости и на въртящия момент при ниски скорости (теглителна сила и реагиране), размерът на двигателя е увеличен до 1,8 литра, а 90% от компонентите на хибридната система са нови, спестявайки тегло и пространство.

  • За пореден път нов Prius демонстрира истински иновации; под капака - първата електрическа водна помпа, както и система за рециркулация на отработените газове (EGR), редуцираща вътрешното триене на двигателя, за да намали разхода на гориво. А любителите на технологии биха харесали захранващия се чрез слънчева светлина покрив, който намалява натрупването на топлината в кабината, когато паркират при активирана климатичната система - много готино!
  • Потреблението на електроенергия намаля с 30 %, благодарение на широкоразпространената употреба на LED осветление. Това е първият автомобил, проектиран с инжекционно отлята еко пластмаса, получена от растителни вещества (вместо нефт), допринасяща за нашите непрекъснати усилия за намаляване на емисиите и насърчаване на устойчивото развитие.
  • Увеличаващо се Prius семейство

    През 2012г. семейството на Prius се увеличи с Prius+ и Prius Plug-in, които използват литиево-йонни батерии.

  • Prius-Plug-In

    Ви осигурява по-дълъг пробег в електрически режим, а батериите се зареждат и от външен източник.

  • Prius+

    С място за седем души, мощни батерия, олекотен, Prius+ е за семействата, нуждаещи се от пространство.

  • Поглед към бъдещето

    Необходимо е да се каже, че в сравнително кратък период, през своите 18 години на продажба, Prius е направил достатъчно, за да напише името си в учебниците по история като един от значимите автомобили през последните 100 години. Разбира се, в началото не всеки споделяше убеждението ни, че хибридите са способни да помогнат за нашата бъдеща мобилност и благополучието на планета ни, но сега повечето оценяват, че хибридната технология осигурява изключително важен трамплин към едно бъдеще на автомобилите с нулеви емисии.

    С въвеждането на всяко следващо поколение, Prius е помогнал за намаляване на емисиите, увеличаване на горивната ефективност. Той е автомобилът пионер в авангардни технологии и най-важното е, че предоставя една вълнуваща платформа за по-удовлетворяващо шофиране в годините, които предстоят.