Заявете пробно шофиране
Свържете се с нас
Ценови листи
Конфигуратор
Резервирайте сервиз онлайн
My Toyota/Моята Toyota

TOYOTA Racing с 5-та победа и титла

7-ми кръг от Шампионата по издържливост FIA WEC

В един момент от състезанието, във въздуха натежа усещането, че тържествата в Toyota Racing за спечелването на Световната шампионска титла при пилотите ще бъдат отложени. Но Благодарение на неуморната екипна работа и силната воля, TOYOTA Racing празнува своята пета победа през сезона във FIA World Endurance Championship, а Антъни Дейвидсън и Себастиен Буеми заслужено си гарантираха шампионската титла преди последния старт.

Шампионите обаче не успяха да спечелят състезанието. Алекс Вюрц, Стефан Сарацин и Майк Конуей грабнаха карирания флаг за първи път този сезон със своя хибриден болид №7 TS040 HYBRID. Дейвидсън и Буеми с болид №8 финишираха на 11-та позиция, след като загубиха много време в бокса, поради технически причини. Въпреки това с воля и перфектно пилотиране на хибридния автомобил, те елегантно си проправиха път от 26-та позиция, така че да си осигурят шампионската титла дори и със загуба.

За Toyota, титлата "Световен шампион при пилотитие" е първата, след тази на шампиона в WRC Дидие Ориол, който преди 20 години, през 1994 спечели Световния рали шампионат.

Истинска драма от самия старт

Емоциите експлоадираха още с първата обиколка, през която Вюрц и Буеми, втори и четвърти на стартовата решетка, се хвърлиха в рискована битка с конкурентите си в преследване на победата. Само за седем обиколки, благодарение на решителното пилотиране на Буеми, хибридния автомобил с №8 пое водчеството, а Вюрц успя да завземе третата позиция.

Хибридните болиди на Toyota - TS040
Хибридните болиди на Toyota - TS040

С приближаването на края на първия час от старта на състезанието, хибридните автомобили TS040 HYBRIDs бяха презаредени и "преобути" с нови гуми докато на трасето се развяваше жълт флаг (скорост не по висока от 80 км.ч. и спазване на дистанция), след което и двата автомобила започнаха да трупат видима преднина пред опонентите си с поредица от бързи обиколки.

След първите 90 минути, когато двата хибрида на Toyota Racing са на 9 секунди дистанция един от друг, Конуей зае мястото си зад волана на №7 а Буеми предаде щафетата на Дейвидсън, който запази водачеството.

Проблемът

Въпреки това, обещаващата победна формация на първи и втори в състезанието не бе писано да продължи дълго. Дейвидсън с болид №8 принудително влезе в бокса за смяна на алтернатора. Така Конуей с №7 пое водачеството, а за съжаление Дейвидсън загуби 30 обиколки и продължи състезанието от 26 позиция и 17 обиколки по-малко.

Основната цел бе финиш в състезанието и след второ спиране в бокса за проверка правилното функциониране на алтернатора - Дейвидсън започна да прокарва своя път нагоре и да наваксва позиции една след друга.

Акценти от 6-те часа на Бахрейн

Контрол върху състезанието

В челото, всичко опираше до утърждаване на позицията и Конуей успя да увеличи преднината си пред конкурентите. На половината на състезанието и с цяла минута преднина пред втория той отстъпи мястото си зад волана на Сарацин.

В хибридния болид с №8, Буеми пое щафетата и започна да отбелязва най-бързите обиколки в състезанието в началото на второто си пилотиране , докато Сарацин в №7 водеше с безопасна дистанция пред останалите през последния час.

Оставаха 50 минути до края на състезанието, а Буеми продължаваше умело да направлява своите 1000 к.с в болида с №8 през колоната от автомобили и зае 13 позиция в състезанието, когато Дейвидсън го смени за финални усилия за по-горно класиране. Шампионската титла отново бе реалност.

Подобаващо, след борбата в Бахрейн и след чудесния сезон до тук, двата хибридни автомобили се състезаваха залепени един зад друг през последните минути на състезанието, когато с преднина пред втория от 50 секунди Вюрц пресече финала отбелязан от карирания флаг, а Дейвидсън спечели шампионската титла при пилотите и направи празникът на TOYOTA Racing двоен.

Подобаващ финал в състезанието
Подобаващ финал в състезанието
Световните шампиони за 2014 във FIA WEC Дейвидсън и Буеми
Световните шампиони на FIA WEC
Екипни усилия

След състезанието щастливият Йошиаки Киношита, президент на отбора, каза: “Поздравления за Антъни и Себастиен за шампионската им титла. Те заслужаваха да станат шампиони, титлата е признание не само за пилотите, но и за фантастичните усилия и дух на целия отбор.”

Ликуващият Антъни Дейвидсън добави: “Това бе една фантастична година. Лично за мен това е най-голямото ми постижение в кариерата ми от дълго време, така че това е голям ден за мен. Никога досега не съм бил Световен шампион, така че това означава много за мен и дори все още не мога да го осъзная. Отборът свърши великолепна работа и създаде най-бързият автомобил.”

Ликуващите пилоти на Toyota Racing

Резултатът от състезанието затвърди лидерската позиция на TOYOTA в класирането на производителите в Световни шампионат, като увеличиха преднината си пред Audi на 40 точки с оставащи възможни за спечелване маскимум 44 точки в Сао Пауло на 30 Ноември.

Предстои повече от вълнуващ финал.

Повече за TOYOTA Racing

Toyota на Автомобилното Изложение в Женева 2017 | Toyota Europe Toyota на Автомобилното Изложение в Женева 2017 | Toyota Europe На точното място, в един от най-скъпите градове в Европа, Toyota има много какво да покаже на посетителите на автомобилния салон в Женева. От първа среща с динамичния нов Yaris, неговия мощен GRMN близнак и радикалната градска концепция i-TRIL, до представяне на последното творение на TOYOTA GAZOO Racing - Автомобилното изложение в Женева е мястото, което всеки фен на Toyota трябва да посети. Победа за Toyota Yaris WRC на Рали Швеция Победа за Toyota Yaris WRC на Рали Швеция За пръв път от 1999 насам Toyota печели кръг на World Rally Championship, изключителен успех, постигнат още във второто състезание за новия Yaris Toyota TS010: Автомобилът, направен за издръжливост Toyota TS010: Автомобилът, направен за издръжливост Научи повече за Toyota TS010, ключов автомобил в историята на Toyota, дал началото на серия впечатляващи TS автомобили за издръжливост. Рали Дакар: Състезание за най-подготвените Рали Дакар: Състезание за най-подготвените След крайно изтощителни 14 състезателни дни и над 9,000 км през мъчителни етапи, Рали Дакар 2015 приключи, отбелязвайки края на впечатляващите две състезателни седмици за екипите на Toyota. Три Hilux финишираха в Топ 10, а в категория "Серийни автомобили" Toyota окупира подиума.
Настройките Ви за "Бисквитки"

За да подобрим използването на нашия сайт и предлаганите услуги, ние използваме "Бисквитки", "уеб маяци" или други технологии за проследяване на поведението и прегледаното съдържание на сайта ни. Ако сте съгласни с това можете да продължите да ползвате интернет страницата ни или можете да промените своите настройки тук.

Потвърдете своите настройки, за активиране или деактивиране на "бисквитките":

OK