Заявете пробно шофиране Свържете се с нас Ценови листи Конфигуратор Резервирайте сервиз онлайн

TOYOTA Racing с 5-та победа и титла

7-ми кръг от Шампионата по издържливост FIA WEC

В един момент от състезанието, във въздуха натежа усещането, че тържествата в Toyota Racing за спечелването на Световната шампионска титла при пилотите ще бъдат отложени. Но Благодарение на неуморната екипна работа и силната воля, TOYOTA Racing празнува своята пета победа през сезона във FIA World Endurance Championship, а Антъни Дейвидсън и Себастиен Буеми заслужено си гарантираха шампионската титла преди последния старт.

Шампионите обаче не успяха да спечелят състезанието. Алекс Вюрц, Стефан Сарацин и Майк Конуей грабнаха карирания флаг за първи път този сезон със своя хибриден болид №7 TS040 HYBRID. Дейвидсън и Буеми с болид №8 финишираха на 11-та позиция, след като загубиха много време в бокса, поради технически причини. Въпреки това с воля и перфектно пилотиране на хибридния автомобил, те елегантно си проправиха път от 26-та позиция, така че да си осигурят шампионската титла дори и със загуба.

За Toyota, титлата "Световен шампион при пилотитие" е първата, след тази на шампиона в WRC Дидие Ориол, който преди 20 години, през 1994 спечели Световния рали шампионат.

Истинска драма от самия старт

Емоциите експлоадираха още с първата обиколка, през която Вюрц и Буеми, втори и четвърти на стартовата решетка, се хвърлиха в рискована битка с конкурентите си в преследване на победата. Само за седем обиколки, благодарение на решителното пилотиране на Буеми, хибридния автомобил с №8 пое водчеството, а Вюрц успя да завземе третата позиция.

Хибридните болиди на Toyota - TS040
Хибридните болиди на Toyota - TS040

С приближаването на края на първия час от старта на състезанието, хибридните автомобили TS040 HYBRIDs бяха презаредени и "преобути" с нови гуми докато на трасето се развяваше жълт флаг (скорост не по висока от 80 км.ч. и спазване на дистанция), след което и двата автомобила започнаха да трупат видима преднина пред опонентите си с поредица от бързи обиколки.

След първите 90 минути, когато двата хибрида на Toyota Racing са на 9 секунди дистанция един от друг, Конуей зае мястото си зад волана на №7 а Буеми предаде щафетата на Дейвидсън, който запази водачеството.

Проблемът

Въпреки това, обещаващата победна формация на първи и втори в състезанието не бе писано да продължи дълго. Дейвидсън с болид №8 принудително влезе в бокса за смяна на алтернатора. Така Конуей с №7 пое водачеството, а за съжаление Дейвидсън загуби 30 обиколки и продължи състезанието от 26 позиция и 17 обиколки по-малко.

Основната цел бе финиш в състезанието и след второ спиране в бокса за проверка правилното функциониране на алтернатора - Дейвидсън започна да прокарва своя път нагоре и да наваксва позиции една след друга.

Акценти от 6-те часа на Бахрейн

Контрол върху състезанието

В челото, всичко опираше до утърждаване на позицията и Конуей успя да увеличи преднината си пред конкурентите. На половината на състезанието и с цяла минута преднина пред втория той отстъпи мястото си зад волана на Сарацин.

В хибридния болид с №8, Буеми пое щафетата и започна да отбелязва най-бързите обиколки в състезанието в началото на второто си пилотиране , докато Сарацин в №7 водеше с безопасна дистанция пред останалите през последния час.

Оставаха 50 минути до края на състезанието, а Буеми продължаваше умело да направлява своите 1000 к.с в болида с №8 през колоната от автомобили и зае 13 позиция в състезанието, когато Дейвидсън го смени за финални усилия за по-горно класиране. Шампионската титла отново бе реалност.

Подобаващо, след борбата в Бахрейн и след чудесния сезон до тук, двата хибридни автомобили се състезаваха залепени един зад друг през последните минути на състезанието, когато с преднина пред втория от 50 секунди Вюрц пресече финала отбелязан от карирания флаг, а Дейвидсън спечели шампионската титла при пилотите и направи празникът на TOYOTA Racing двоен.

Подобаващ финал в състезанието
Подобаващ финал в състезанието
Световните шампиони за 2014 във FIA WEC Дейвидсън и Буеми
Световните шампиони на FIA WEC
Екипни усилия

След състезанието щастливият Йошиаки Киношита, президент на отбора, каза: “Поздравления за Антъни и Себастиен за шампионската им титла. Те заслужаваха да станат шампиони, титлата е признание не само за пилотите, но и за фантастичните усилия и дух на целия отбор.”

Ликуващият Антъни Дейвидсън добави: “Това бе една фантастична година. Лично за мен това е най-голямото ми постижение в кариерата ми от дълго време, така че това е голям ден за мен. Никога досега не съм бил Световен шампион, така че това означава много за мен и дори все още не мога да го осъзная. Отборът свърши великолепна работа и създаде най-бързият автомобил.”

Ликуващите пилоти на Toyota Racing

Резултатът от състезанието затвърди лидерската позиция на TOYOTA в класирането на производителите в Световни шампионат, като увеличиха преднината си пред Audi на 40 точки с оставащи възможни за спечелване маскимум 44 точки в Сао Пауло на 30 Ноември.

Предстои повече от вълнуващ финал.

Политиката ни за Е-конфиденциалност

За да Ви предложим по-добро обслужване използваме "бисквитки" на нашия сайт. Ако сте съгласни с използването на "бисквитки" на сайта ни продължете. Ако желаете можете да промените настройките на бисквитките във вашия браузър.