Изключителна аеродинамика, облечена в стил

Аеродинамичния дизайн на Prius IV

Благодарение на множеството технологични нововъведения, водещите в класа ефективност и иновативен дизайн на Toyota Prius, са значително подобрявани във всички четири поколения на модела. Ключово предимство на модела е създадената във въздушен тунел аеродинамика...

От появата на Prius през 1997 Prius е предвестник на развитието в автомобилната индустрия, постоянно въвеждайки нови технологични решения.

Със съчетанието на удоволствието от шофиране и популярната грижа към околната среда, Prius показа истинско отношение към природата със световнопризнатата ефективност, но без компромис с динамиката. А една голяма част от успеха идва от водещата аеродинамика.

/
/
Максимална аеродинамична ефективност


При 100 км/ч, 70% от съпротивлението на автомобила се дължи на въздушния поток, което има огромно влияние върху разхода на гориво. С по-ниско въздушно съпротивление автомобилът се нуждае от по-ниска мощност, за да се задвижи, което означава по-нисък разход на гориво.

По отношение на дизайна, първият Prius бе с относително традиционни, изместени напред форми в комбинация с високоякостна, изградена от стомана структура на купето. С уникалната си пропорция между малък градски автомобил и семеен седан, той предлагаше изключителен за времето си коефицент на въздушно съпротивление - Cd=0.29.

Второто поколение - значително по-голямо от предшественика, предложи уникален 5-врат 'Kammback' дизайн, който зелегна в основите и на третото поколение. Той наподобяваше формата на капка, която осигури Cd=0.26. Преминаването през въздушните маси бе по-плавно от всякога.

Прецизно управление на въздушните потоци


По време на разработването на третото покоеление, никой аеродинамичен елемент не остана подминат - от ъгъла на предното стъкло до позицията и наклона на страничните огледала. Резултатът бе един от най-аеродинамичните производствени автомобили в света, който използва различни техники за оптимизация на въздушните потоци - от малки, незабележими спойлери и изцяло равен под, които намаляват влиянието на въздуха върху автомобила и подобряват стабилността при висока скорост.

Отличителният, издължен покрив на третото поколение Prius бе резултат от още по-радикалния Kamm дизайн на купето, оформяйки значително по-аеродинамична форма, наподобяваща капка. Този рязък завършек премахна необходимостта от ненужно издължаване и добавяне на маса, която да намали турболенцията.

Този Prius постигна 14% намаление на CO2 емисиите в сравнение с второто поколение благодарение на коефицента си за въздушно съпротивление от 0.25.

/
 
Посветен в пионерството


Точно както първият Prius промени правилата и законите, четвъртото поколение поставя модела на водеща позиция, тази, която му принадлежи: лидер в модерния дизайн, ефективност и иновации. С развитието на модела и обогатяването на познанията ни в сферата на аеродинамиката, Prius става по-елегантен и удоволствието от шофиране се увеличава.

След месеци развитие в Аеродинамичната лаборатория на Toyota, която симулира начина, по който въздухът преминава под, над и около автомобила при скорост до 250 км/ч, достатъчна да вдигне във въздуха обикновен пътнически самолет, четвъртото поколение на Prius се превърна в един спортно изглеждащ автомобил с плавни линии, ниско разположени таван и преден капак, чийто резултат е впечатляващ - коефицент на въздушно съпротивление от 0.24.

Няма съмнение, че благодарение на продължителните проучвания и желание за подобрена ефективност, Prius гладко и грациозно ще преминава през въздуха за поколения напред.

Политиката ни за Е-конфиденциалност

За да Ви предложим по-добро обслужване използваме "бисквитки" на нашия сайт. Ако сте съгласни с използването на "бисквитки" на сайта ни продължете. Ако желаете можете да промените настройките на бисквитките във вашия браузър.